May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۵۱۳
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
0
دولت ترامپ در حال تهیه پیش نویس یک توافق نامه جدید بین المللی به منظور استخراج از معادن کره ماه تحت عنوان "توافقنامه های آرتمیس" است

تهیه پیش نویس پیمان استخراج از معادن کره ماه توسط آمریکا

به گزارش پول نیوز، منابع آگاه در گفتگو با رویترز اعلام کردند که دولت ترامپ در حال تهیه پیش نویس یک توافق نامه جدید بین المللی به منظور استخراج از معادن کره ماه تحت عنوان "توافقنامه های آرتمیس" است.

این توافقنامه آخرین تلاش های آمریکا برای گردآوردن متحدان این کشور پیرامون برنامه ناسا برای فرستادن انسان ها به ماه و ایجاد ایستگاه های فضایی در ماه طی یک دهه آینده خواهد بود.

بنا بر این گزارش، پیش نویس این پیمان هنوز به طور رسمی با متحدین آمریکا درمیان گذاشته نشده است.

دولت ترامپ و سایر کشورهای دارای صنعت فضانوردی، به کره ماه به عنوان یک سرمایه استراتژیک در فضا می نگرند. ماه همچنین برای تحقیقات علمی طولانی مدت ارزشمند است و می تواند مأموریت های فضایی آینده به مریخ را فعال کند.

موافقتنامه های آرتمیس که از روی برنامه جدید ناسا نامگذاری شده است، یک سری "مناطق ایمنی" را پیشنهاد می کنند که پیرامون پایگاه های فضایی آینده در کره ماه را احاطه می کنند تا از آسیب یا تداخل کشورهای رقیب یا شرکت هایی که در نزدیکی یکدیگر فعالیت می کنند، جلوگیری شود.

به گفته این منابع آگاه، این پیمان همچنین می خواهد چارچوبی را طبق قوانین بین المللی برای شرکت ها تعیین کند تا مالکیت منابعی را که از معادن کره ماه استخراج می کنند، در اختیار داشته باشند.

در هفته‌های آینده، مقامات آمریکا قصد دارند به طور رسمی مذاکره درباره این توافق نامه را با شرکای فضایی خود مانند کانادا، ژاپن، و کشورهای اروپایی و همچنین امارات متحده عربی آغاز کنند.

این منابع همچنین اعلام کردند که روسیه، شریک اصلی ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی، در این توافق ها جزو شرکای اولیه نخواهد بود، چراکه پنتاگون درپی مانورهای ماهواره ای "تهدیدآمیز" موسکو علیه ماهواره های جاسوسی آمریکا در مدار زمین، سیاست مسکو را خصمانه می پندارد.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: