May 2024 07 / سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:
کد خبر: ۳۳۰۶۴۵
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
0
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با موقعیتی منحصر بفرد و برخورداری از زیرساخت‌های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته قابلیت تبدیل شدن به قطب تجاری منطقه را دارد.
به گزارش پول نیوز، بهروز آقایی روز شنبه با تشریح قابلیت و ظرفیت‌های بندرچابهار اظهارداشت: با وجود ۲ بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری امکان پهلوگیری، تخلیه و بارگیری کشتی‌های اقیانوس پیما و همچنین رونق ترانزیت و صادرات در جنوب شرق کشور فراهم شده که با ایجاد دو اسکله جدید در فاز ۲ طرح توسعه عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر استراتژیک با رشد چشمگیری همراه خواهد شد.

آقایی بیان کرد: پروژه‌های زیرساختی بندر شهید بهشتی چابهار با شتاب در حال توسعه بوده به گونه‌ای که در فاز ۲ این طرح ۸۶ درصد عملیات استحصال از دریا انجام شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های این بندر استراتژیک باعث شده سرمایه گذاران زیادی متقاضی سرمایه گذاری در اراضی پسکرانه آن باشند که ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این امر، در دستور کار اداره‌کل بنادر و دریانوردی این استان قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا موج شکن به طول هزار و ۴۷۰ متر با مصالح سنگی به حجم ۱.۶ میلیون متر مکعب به منظور ایجاد فاز یک تا پنج این بندر ساخته شده است.  
آقایی اظهارداشت: لایروبی و استحصال حوضچه و کانال دسترسی به حجم ۱۵.۸ میلیون متر مکعب در جهت راه‌اندازی فاز یک و ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی از دیگر اقداماتی است که در راستای توسعه زیرساخت‌های این بندر بزرگ اقیانوسی انجام شده است.

وی بیان کرد: ساخت دایک زون ۳ به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر با استفاده از مصالح سنگی به حجم ۶۰۰ هزار متر مکعب در فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به پیشرفت ۹۴,۶۸ درصدی فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، گفت: مطالعات فاز ۲ این طرح شامل محوطه سازی، تاسیسات و ساختمان و همچنین گمانه‌های شناسایی آن در حال انجام است.

آقایی خاطرنشان کرد: استحصال حدود ۳۸ هکتار اراضی در بندر شهید بهشتی حدود ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این عملیات در جهت راه‌اندازی فاز ۲ انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: