May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۷۴۸
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه  امیدواریم با پیش‌بینی تمهیداتی نظیر آزادسازی سهام عدالت، زمینه رفع مشکلات اقتصادی مردم فراهم شود، گفت: مردم نباید عجله‌ای برای فروش سهام عدالت داشته باشند.

محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت با هدف حمایت از خانواده‌های کم درآمد انجام شده است، اظهارداشت: اگرچه واگذاری سهام عدالت به دقت انجام نگرفت و بسیاری از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر از دسترسی به آن محروم شدند، اما هدف اصلی از این اقدام، ایجاد شراکت عمومی در بنگاه‌های اقتصادی دولتی بود تا مردم بتوانند از منافع این بنگاه‌ها که به طور عمده از منابع مردمی تشکیل و تأسیس شده‌اند، بهره ببرند.

وی افزود: امیدواریم با پیش‌بینی تمهیداتی نظیر آزادسازی سهام عدالت، زمینه رفع مشکلات اقتصادی مردم فراهم شود، زیرا در شرایط کنونی تأمین معیشت یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌‌های مردم است.

بیشتر بخوانید:

کد بورسی برای ۳۵ میلیون مشمول سهام عدالت صادر شد

ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است با آزادسازی سهام عدالت و ایجاد صف فروش، ارزش آن کاهش یابد؟ گفت: مردم نباید عجله‌ای برای فروش سهام عدالت داشته باشند.

فرهنگی ادامه داد: البته از سوی دیگر باید با ایجاد محدودیت‌های مناسب از تشکیل گروه‌هایی که به دنبال در انحصار گرفتن سهام عدالت از طریق بورس هستند نیز جلوگیری شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها درگیر مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی کسب و کارها هستند، آزادسازی سهام عدالت می‌تواند تا حدودی به بهود وضعیت معیشتی و اقتصادی آنها کمک کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: