April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۸۰۵
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
0
شهرستان‌های زنجان، خدابنده و ابهر به ترتیب با ۴۳.۳ ، ۲۰.۴ و ۱۴.۹ درصد از جمعیت، بیشترین سهم را در این توزیع دارند

۷۹۳ هزار نفر از جمعیت استان زنجان دارای سهام عدالت هستند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: در مجموع ۷۹۳ هزار و ۳۲۶ نفر از جمعیت این استان در طرح واگذاری سهام عدالت ثبت‌نام کرده‌اند.


به گزارش گروه گمرک پول نیوز، ابوالفضل عباسچیان روز جمعه  اظهار داشت: شهرستان‌های زنجان، خدابنده و ابهر به ترتیب با ۴۳.۳ ، ۲۰.۴ و ۱۴.۹ درصد از جمعیت، بیشترین سهم را در این توزیع دارند.

وی افزود: شهرستان‌های طارم، خرمدره، ماهنشان و ایجرود نیز به ترتیب با ۵.۷ ، ۵.۴ ، ۵.۲ و ۴.۹ درصد در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

عباسچیان در خصوص ارزش واقعی و فعلی سهام عدالت افراد، خاطرنشان کرد: مطابق قانون برای هر خانوار مشمول، حداکثر پنج میلیون تومان سهام برای خانوار پنج نفره اختصاص پیدا می‌کرد و برای خانوارهایی که تعداد اعضای خانواده بیش از پنج نفر بود این پنج میلیون بین آن‌ها تقسیم می‌شد.

وی ادامه داد: برای خانوارهای کمتر از پنج نفر نیز برای هر فرد، یک میلیون تومان اختصاص یافته بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه در بازه‌ زمانی 7 ماهه اعلام شد که سهامداران، مبلغی برای تکمیل سهام خود واریز کنند، گفت: مشمولان سهام عدالت که یک میلیون تومان یا کمتر به تناسب تعداد خانوار، سهام به آن‌ها تعلق گرفته بود باید نصف سهام را در آن مرحله به حساب دولت می‌کردند تا صد درصد سهام به آن‌ها اختصاص داده می‌شد.

وی اظهار داشت: ۲ دهک اول یعنی مشمولان نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و روستائیان و عشایر از صفر درصد تخفیف برخوردار بودند و نیازی به واریز نصف سهام نبود.

عباسچیان خاطرنشان کرد: برخی از افراد نسبت به واریز ۵۰ درصد باقیمانده اقدام کرده و لذا سهام عدالت به صورت کامل به آن‌ها تعلق می‌گیرد اما برای کسانی که نسبت به واریز نصف سهام، اقدام نکرده‌اند همان نصف سهام تعلق خواهد گرفت.

این مسؤول در خصوص ارزش فعلی سهام عدالت، یادآور شد: در حال حاضر ارزش هر سهم یک میلیون تومانی سهام عدالت در بازار سرمایه بین ۸ تا ۱۱ میلیون تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در پاسخ به اینکه سهام عدالت مردم زنجان در صورت آزادسازی توسط کدام شرکت‌ها، سازمان‌ها و یا نهادها مدیریت خواهد شد، گفت: طبق اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی در صورتی که افراد، مدیریت سهام خود را عهده‌دار نشوند، این سهام از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی (صندوق‌های قابل معامله) مدیریت خواهد شد.

۲ روش مدیریت در آزادسازی سهام عدالت، پیش‌بینی شده است

وی با بیان اینکه ۲ روش مدیریت در آزادسازی سهام عدالت، پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: یکی، مدیریت خود فرد بر سهام و دیگری مدیریت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است.

عباسچیان خاطرنشان کرد: افرادی که فعال بازار سرمایه بوده و می‌توانند در بورس، معامله کنند می‌توانند مدیریت سهام را خودشان انجام دهند اما از آنجایی که قشر زیادی از مردم، آشنایی لازم با روش‌های معامله در بورس را ندارند پیشنهاد می‌شود که مدیریت سهام عدالت خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در خصوص تفاوت مدیریت سهام عدالت توسط اشخاص با شرکت‌های سرمایه‌گذاری، گفت: مالکیت و مدیریت سهام عدالت در آزادسازی به شیوه مستقیم به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به مشمول، تخصیص و انتقال می‌یابد همچنین به میزان سهام تخصیص‌یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام‌عدالت و به تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام ۳۶ شرکت بورسی تخصیص خواهد یافت.

وی افزود: علاوه بر آن، این دسته از سهامداران سهام عدالت به ازای سهام شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهند نمود.

عباسچیان خاطرنشان کرد: در این حالت، مسؤولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به عهده سهامدار بوده و در راستای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل‌وانتقال سهام مزبور به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس صورت خواهد گرفت و مطابق قانون تجارت، مشمول سهام عدالت، سهامدار محسوب شده و از مزایای سهام تخصیص‌یافته ازجمله سود بهره‌مند خواهد شد.

وی اظهار داشت: در روش غیرمستقیم نیز مالکیت و مدیریت سهام عدالت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و سهامدار حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهد داشت و با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام‌عدالت متعلق به سهامداران توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد.

عباسچیان در پاسخ به این سوال که شرکت‌های سرمایه‌پذیر، استانی خواهند بود یا ملی، گفت: سهام عدالت در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (۷۰%) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه استانی (۳۰%) ساماندهی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: