May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
در قالب قرارداد کشف پریمیوم انجام می شود
کد خبر: ۳۳۱۰۶۴
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
0
۶۵۰ هزار تن قیر ۶۰۷۰ صادراتی مجتمع پالایش نفت جی فردا در قالب ۶۱ قرارداد کشف پریمیوم در بورس کالای ایران عرضه می‌شود.
 650 هزار تن قیر 6070 صادراتی مجتمع پالایش نفت جی فردا(یکشنبه) در قالب 61 قرارداد کشف پریمیوم در بورس کالای ایران روی میز فروش می رود.

این قراردادها در دو حجم حداقلی 2500 و 5000 تنی عرضه شده و تاریخ معامله نهایی قراردادهااز 7 خرداد ماه 1399 تا 20 اسفندماه امسال ادامه دارد.

همچنین تاریخ تحویل اولین قرارداد کشف پریمیوم قیر، 6 تیرماه امسال اعلام شده و تحویل در سایر قراردادها به ترتیب تا21 فروردین ماه سال آینده ادامه می یابد و تحویل محصول در این قراردادها نیز به دو صورت فله و بشکه خواهد بود. نوع تسویه معاملات به دو صورت نقدی و اعتباری بوده و مهلت تسویه کشف پریمیوم 3 روز کاری اعلام شده است.
اعلام مزایا
به گفته مدیرعامل مجتمع پالایش نفت جی، هدف از عرضه محصول تولیدی برای تحویل در ماه های آینده به کمک ابزار کشف پریمیوم در بورس کالا، فروش تناژی محصول بوده و مجتمع پالایش نفت جی پیش از این نیز ازاین قرارداد استفاده کرده و در قالب مصرف کننده و خریدار این قراردادها، وکیوم باتوم مورد نیاز خود را از بستر بورس کالا تامین کرده است.
اعظمی افزود: از طریق این ابزار مالی بورس کالا در تلاش هستیم به شیوه ای مناسب برنامه فروش شرکت در ماه‌های آتی را محقق سازیم.
مجید اعظمی با بیان اینکه قرارداد کشف پریمیوم ابزاری شناخته شده و کاربردی در بورس های دنیا محسوب می شود، افزود: می توان از این قرارداد برای فروش محصول تولیدی در ماه های آتی استفاده کرد؛ ضمن اینکه ازاین طریق کمک حائز اهمیتی به تولیدکننده برای اطمینان از میزان فروش آینده و همچنین مصرف کننده در راستای اطمینان از تامین نیاز محصول مورد نیازش در ماه های آتی و همچنین پوشش ریسک های احتمالی می شود.
وی تاکید کرد: استفاده از ابزارهای مالی تضمین شده و قابل اعتماد بورس کالا یک امتیاز برای تولیدکنندگان به شمار می رود به طوریکه نفت جی با بهره گیری از قرارداد کشف پریمیوم هم به عنوان خریدار وکیوم باتوم و هم به عنوان فروشنده قیر، دیگر نگران تولید و فروش محصول تولیدی خود در ماه های آینده نخواهد بود و به این ترتیب امکان برنامه ریزی مناسب برای ما فراهم شده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: