May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
پتروشیمی با 633 ريال سود وارد مجمع می شود
کد خبر: ۳۳۱۲۷۶
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
0
در حالی که تا چند سال پیش «پتروشیمی شهید تندگویان» جزو شرکت های زیانده به شمار می رفت، در دو سال اخیر توانسته سود قابل توجهی کسب کند.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، سال 98 برای شرکت «پتروشیمی شهید تندگویان» با تحقق 633 ريال سود به ازای هر سهم به پایان رسید که در مقایسه با سود 467 ريالی سال 97، نشان از رشد 36 درصدی دارد.

 

بر اساس این گزارش، مبلغ فروش محصولات 47 درصد رشد کرد و به رقم 70 هزار و 450 میلیارد ريال رسید. در این رشد، علاوه بر رشد نرخ ها، افزایش 11 درصدی مقدار فروش نیز اثرگذار بوده است.

 

دو محصول اصلی شرکت، گرید بطری و گرید الیاف است که نرخ فروش هر یک به ترتیب با رشد 33 و 27 درصدی همراه شدند.

 

نکته جالب توجه این است که مدیریت شرکت پیش بینی کاهش درآمدها برای سال 99 را دارد. مبلغ فروش پیش بینی شده برای سال جاری با افت 4 درصدی نسبت به سال 98، حدود 67 هزار و 943 میلیارد ريال است.

 

این پتروشیمی 3 هزار و 52 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی و بیش از 5 هزار و 932 میلیارد ريال هزینه عملیاتی شناسایی کرده که سود و زیان تسعیر ارز در ثبت این ارقام بسیار نقش پررنگی دارد. در راستای کاهش و کنترل ریسک نوسانات نرخ ارز همچنین جلوگیری از تحمیل هزینه های نوسانات نرخ ارز، مدیریت شرکت مصصم است از محل منابع داخلی و نقدینگی موجود نسبت به پیگیری وتسویه بدهی های ارزی اقدام کند.

 

در نهایت، 15 هزار و 169 میلیارد ريال به عنوان سود خالص در حساب های سال 98 ثبت شد. از آن جایی که شرکت طرح توسعه پرهزینه‌ای در دست اجرا دارد، احتمال می رود درصد اندکی از سود تحقق یافته در مجمع سالیانه بین سهامداران تقسیم شود.

 

در جهت بهبود سودآوری، راه اندازي خطوط باقي مانده و افزایش کیفیت در تولید محصولات واحدهای نساجی در حال پیگیری است. رفع تنگناهاي توليد و رسيدن به ظرفيت اسمی به همراه اجرای پروژه های بهينه سازي مصارف انرژي و کاهش ضايعات توليدي، جزو برنامه های آتی «شگویا» محسوب می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: