May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۱۵۴۲
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
0

پول نیوز، پیشتر شما را با مراحل تسویه در هتل آشنا کردیم. حالا دیگر می­دانید که چطور باید خود را برای چک اوت آماده کنید. اما مسافران باهوش و حرفه ای قبل از ترک اتاق و رفتن به بخش پذیرش هتل هم لیستی از بایدها برای خود دارند. شاید از خود بپرسید مگر غیر از چمدان بستن کار دیگری هم می­توان انجام داد؟ پاسخ بله است. جااینجاس https://jainjas.com/  در این مطلب از چند اقدام هوشمندانه و ظریفی می­گوید که بهتر است قبل از ترک اتاق انجام دهید.

از مینی بار اتاق خود عکس بگیرید

تعجب نکنید؛ قرار نیست از مینی بار اتاق عکس یادگاری داشته باشید! هیچ چیز بدتر از این نیست که هزینه های عجیب و غریب در صورتحساب نهایی هتل شما ظاهر شوند. اما اگر هتل بخواهد هر گونه آسیب احتمالی به اتاق یا هزینه مینی بار را به شما نسبت دهد، این هزینه های اضافی هم سر از صورتحساب شما در می­آورند.

 

چند کار مهم و جالب قبل از ترک اتاق هتل

 

پس برای اطمینان هرچه بیشتر توصیه می­کنیم عکسی از اتاق تان بیندازید یا اگر متوجه هر آسیبی شدید، کارکنان پذیرش را در جریان بگذارید. همین کار را در مورد مینی بار هم انجام دهید. عکسی قبل و بعد از اتمام اقامت از مینی بار بیندازید تا اثبات کنید که این شما نبوده اید که از مینی بار استفاده کرده اید.

یک لنگه کفش خود را در صندوق امانات بگذارید

این مورد به احتمال زیاد شما را بیشتر متعجب خواهد کرد. گذاشتن لنگه کفش در صندوق امانات چندان عاقلانه نمی­رسد. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه چیزی برای جا گذاشتن در سیف باکس هتل دارید، این کار به شما کمک می­کند. از آنجایی که با یک لنگه کفش نمی­توانید اتاق خود را ترک کنید، مجبور می شوید که به سراغ صندوق بروید. در این صورت اگر مدرک ارزشمندی مثل پاسپورت را در صندوق جا گذاشته باشید، نجات پیدا خواهید کرد. مگر اینکه فراموش کنید لنگه کفش خود را کجا گذاشته اید!

حمام را هم برانداز کنید

حمام هتل از جمله جاهایی است که مهمان ها موقع جمع کردن وسایل خود آن را نادیده می­گیرند. جا گذاشتن یک ژل شستشوی گران قیمت یا حتی ریش تراش مورد علاقه شما کار آسان و در عین حال پشیمان کننده ای است. پس بهتر است قبل از ترک اتاق حمام را به دقت چک کنید. حتی بهتر است به سراغ زیر تخت و داخل کمدها هم بروید. حواستان باشد شارژر خود را هم از برق درآورید.

 

چند کار مهم و جالب قبل از ترک اتاق هتل

 

وسایلی را که اجازه دارید، بردارید

در مطلبی از جااینجاس با عنوان وسایلی که نباید از هتل بردارید، درباره این موضوع مفصل با شما صحبت کرده ایم. وقتی در حال چک کردن حمام هستید، می­توانید وسایل بهداشتی مثل شامپو یا صابون را با خود بردارید. میوه تازه، آب معدنی، مجله و چیزهایی از این دست را هم اگر جزو مینی بار نیستند می­توانید بردارید. حتما قبل از برداشتن وسایل اطمینان حاصل کنید که اجازه دارید آنها را از آنِ خود کنید.

صورتحساب خود را مرور کنید

صورتحساب هتل معمولا برای راحتی هر چه بیشتر شما جایی در اتاق تان قرار داده شده است. برای نسخه الکترونیک این صورتحساب می­توانید تلویزیون اتاق را چک کنید. در غیر اینصورت ممکن است پاکت حاوی آن را در ساعات ابتدایی روز از زیر درِ اتاق تان به داخل انداخته باشند. اینکه در اتاقتان دچار فراموشی زمان شوید، محتمل تر از وقتی است که در لابی شلوغ هتل نشسته اید و مسئول پذیرش شما را زیر نظر گرفته است!

درخواست چک اوت دیرتر از موعد کنید

در بیشتر هتل ها تصمیم گیری در مورد اینکه می­توانید درخواست چک اوت دیرتر از موعد بدهید یا نه، تا روز ترک هتل ممکن نیست. چون فقط در این روز است که مسئول پذیرش تصویر روشن و به روزی از تعداد اتاق های پر و خالی خواهد داشت. اگر ظرفیت اتاق ها پر باشد، خدمه خانه داری باید در اسرع وقت اتاق را برای مهمان بعدی آماده کنند. اما اگر هتل تا حدودی ظرفیت داشته باشد، چک اوت دیرتر از موعد کاملا امکان پذیر است. پس قبل از اینکه اتاق را ترک کنید با پذیرش تماس گرفته و از او بپرسید که آیا چند ساعت بیشتر می توانید در اتاق بمانید یا خیر؟ البته ما در مقاله چگونه چک اوت هتل را به تأخیر بیندازیم، ترفندهای لازم را در اختیار شما قرار داده ایم.

به خدمه خانه داری انعام بدهید

قبل از هر چیز باید بگوییم که هیچ بایدی برای انعام دادن وجود ندارد. در مطلب 10 سئوال مهم در مورد هتل ها که پاسخ آنها را نمی­دانستید، گفتیم که این موضوع سلیقه ای است. اما بسیاری زمان رفتن را موقع مناسبی برای انعام دادن می­دانند. اگر تصمیم به این کار گرفته اید، بهتر است قبل از چک اوت پول نقد را به خدمه خانه داری بدهید. البته می توانید این مبلغ را به پذیرش هتل بسپارید، اما بهتر است اطمینان داشته باشید که پول به دست کسی که باید می­رسد. شاید بخواهید یک قدم فراتر بروید و متن تشکری را هم به انعام اضافه کنید.

 

چند کار مهم و جالب قبل از ترک اتاق هتل

 

درخواست ماشین بدهید

اگر مطمئن هستید که بلافاصله هتل را ترک خواهید کرد، همین حالا درخواست ماشین بدهید. فرقی نمی­کند از تاکسی سرویس هتل استفاده می­کنید یا هر سرویس دیگری، کاری کنید که نه شما زیاد معطل شود و نه راننده ماشین! معطلی زیاد شما برایتان استرس به دنبال دارد و معطلی راننده هم هزینه اضافی.

با یک عکس، از اتاق خداحافظی کنید

قبل از رفتن از چیزی که اتاق را برای شما خاص و دلنشین کرده، عکسی تهیه کنید. لازم نیست عکس تان چندان حرفه ای باشد. حتی تهیه یک عکس معمولی از نمای کلی اتاق هم کفایت می­کند.

در مطلب "چند کار مهم و جالب  قبل از ترک اتاق هتل"، از اقدامات پیش از رفتن گفتیم. بخشی از این کارها اقامت خاطره انگیزتری را برای شما رقم می­زنند و انجام برخی دیگر ضرورت است. البته برای داشتن یک اقامت خوب حتی لازم است در مرحله چک این و چک اوت هم دقت به خرج دهید. کمی اطلاعات که ما آن را پیشتر در مقاله با مراحل پذیرش در هتل آشنا شوید، با شما در میان گذاشتیم؛ می­تواند مسیر را برای شما هموارتر کند.

رزرو هتل در یک سایت معتبر مانند جااینجاس هم یک شروع خوب برای اقامت شما خواهد بود. شما می­توانید در هر شهری گشت بزنید و هتل مورد نظرتان را پیدا کنید. مثلا اگر در جستجوی هتل های کیش باشید؛ امکان یافتن هتل ارزان و با قیمت مناسب در کیش، هتل های لوکس کیش یا حتی هتل هایی با موقعیت مکانی خاص را خواهید داشت. به علاوه در سایت جااینجاس اطلاعات کاملی که در مورد هر هتل به صورت جداگانه جمع آوری شده، به شما شانس یک انتخاب آگاهانه را می­دهد. با بررسی دقیق تصاویر، امکانات، جزئیات قیمت، جاذبه های اطراف هتل و مهم تر از همه نظرات کاربران؛ شانس رسیدن به هتل دلخواه تان را افزایش می­دهید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: