کد خبر: ۳۳۱۷۵۸
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
0
رئیس هیات عامل ایمیدرو، گفت: سیاست ما در ایمیدرو این است که کار اکتشافی و زیربناها را توسعه دهیم و زمینه را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنیم.

به گزارش پول نیوز، خداداد غریب پور در نشست هم اندیشی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعضای هیات عامل، معاونان و مدیران ایمیدرو و مدیران عامل شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی ضمن بیان این مطلب، اظهارکرد: در سال گذشته، ۳.۲ میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی تکمیل و بیشتر آنها افتتاح شد و افتتاح تعدادی از طرح‌ها به دلیل مسئله کرونا به تعویق افتاد.


سرمایه‌گذاری ۳۵۰۰ میلیارد تومان ایمیدرو و بخش خصوصی


رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۵۰۰ میلیارد تومان این سازمان و بخش خصوصی در سال ۹۸ گفت: از این میزان، ۱۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به سرمایه‌گذاری جذب شده از بخش خصوصی بود.
وی افزود: بودجه ایمیدرو در ابتدای سال گذشته، ۷۵۰ میلیارد تومان بود که این رقم را تا پایان سال گذشته، به ۱۸۰۰ میلیارد تومان (بیش از ۲ برابر) افزایش دادیم.


رشد ۱۶۰ درصدی بخش اکتشاف


غریب پور با اشاره به رشد ۱۶۰ درصدی بخش اکتشاف ایمیدرو، تصریح کرد: تا پایان نیمه نخست سال ۹۷، ایمیدرو ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی انجام داده بود اما از نیمه دوم ۹۷ تا پایان سال ۹۸، معادل ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع به پهنه‌های اکتشافی افزوده شد.

وی ادامه داد: با این میزان فعالیت، وسعت اکتشافات ایمیدرو به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع رسید. به گفته وی، کار اکتشافات اولیه این پهنه‌ها در سال گذشته به اتمام رسید.


واگذاری ۵۷ هزار کیلومتر مربع پهنه به بخش خصوصی


رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: اتفاق کم نظیر انجام شده در سال گذشته با حمایت وزارتخانه، واگذاری حدود ۵۷ هزار کیلومتر مربع از پهنه‌ها برای اکتشاف به کنسرسیوم بخش خصوصی با مدیریت شرکت معادن و فلزات بود.
وی افزود: این اقدام، شرایط را برای حضور بخش خصوصی در حوزه پرریسک اکتشاف در مراحل شناسایی و پی جویی و به ویژه در مراحل اکتشافات تکمیلی فراهم کرد.


وضعیت مطلوب ذخایر استراتژیک


غریب پور با اشاره به تحریم‌های ۴ باره صنایع فلزی از نوامبر ۲۰۱۸، بیان کرد: به رغم این شرایط اما با اقدامات انجام شده در سال گذشته، ذخایر استراتژیک صنایع آلومینیوم و فولاد (پودر آلومینیوم و الکترود گرافیتی) تامین شد و اکنون در وضعیت بسیار مطلوبی هستند.
وی ادامه داد: برنامه صادرات امسال در بخش معدن و صنایع معدنی، ۵۰ هزار میلیارد تومان است.


رشد تولید در سال ۹۸

 
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به رشد محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۹۸ گفت: در بخش کنسانتره سنگ آهن ۴ درصد، آهن اسفنجی ۷ درصد، شمش ۵ درصد و محصولات فولادی ۶ درصد رشد داشتیم. وی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود همه مشکلات، در امسال نیز رشد تولید داشتیم. وی ادامه داد: در بخش صادرات، به رغم موانع بین‌المللی در سال گذشته، رشد ۱۰۰ درصدی صادرات مس و ۲۷ درصدی صادرات فولاد داشتیم.
به گفته غریب پور، در سال ۹۸، ۱۴۶ معدن کوچک مقیاس فعال شد و برنامه امسال نیز، فعال‌سازی ۲۰۰ معدن است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: