بهبود عملکرد عملیاتی در این بانک؛
کد خبر: ۳۳۱۸۶۲
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
0
مثبت کردن تراز درآمدی در بانک ها با توجه به شرایط کنونی حاکم بر نظام بانکی به یک دغدغه تبدیل شده که این امر در «بانک اقتصاد نوین» مدتی است بر مدار مثبت می چرخد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، «بانک اقتصاد نوین» در مدت اخیر توانسته تراز درآمدی خود را بهبود ببخشد و به سمت ناحیه مثبت حرکت کند.

 

بر اساس این گزارش، این بانک در اردیبهشت ماه 5 هزار و 104 میلیارد ريال سود تسهیلات اعطایی کسب کرد و در مقابل، 4 هزار و 925 میلیارد ريال سود سپرده های سرمایه گذاری پرداخت کرد. بنابراین، تراز درآمدی «ونوین» در اردیبهشت ماه مثبت 179 میلیارد ريال بود؛ در فروردین ماه این تراز مثبت 72 میلیارد ريال بود.

 

به طور کلی، این بانک در دو ماه گذشته از سال جاری بیش از 10 هزار و 710 میلیارد ريال سود تسهیلات اعطایی شناسایی کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 147 درصدی را به معرض نمایش می گذارد.

 

از طرف دیگر، تا پایان اردیبهشت ماه سال 99 بیش از 10 هزار و 460 میلیارد ريال سود سپرده های سرمایه گذاری پرداخت کرد؛ در حالی که در همین مدت از سال قبل 5 هزار و 112 میلیارد ريال پرداختی داشت.

 

در واقع، تزار درآمدی «ونوین» در دو ماه ابتدایی سال جاری مثبت 250 میلیارد ريال بود.

 

نگاهی به پرتفوی سرمایه گذاری این بانک نشان می دهد که بیشترین حجم سپرده ها در سپرده های بلندمدت یک ساله انباشته شده است و پس از آن، سپرده های کوتاه مدت بیشترین جذب منابع را داشتند. نکته جالب توجه این است که این بانک هیچ گونه سپرده گذاری بلندمدت 5 ساله ندارد و تمام تمرکز بر سپرده های قرض الحسنه و کوتاه مدت و بلندمدت یک ساله است.

 «ونوین»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: