ردای خریدار بر تن این شرکت نشست
کد خبر: ۳۳۱۹۳۷
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
0
«ونیکی» در ماه گذشته اندکی بیش از آن چه که فروخت، خریدار سهام بود و سود قابل قبولی از فروش «غمارگ» کسب کرد.
به گزارش پول نیوز، شرکت «سرمایه گذاری ملی ایران» در اردیبهشت ماه بیش از آن که فروشنده سهام باشد، خریدار بود و در وضعیت قرمز حاکم بر بازار سرمایه طی مدت اخیر، در قامت خریدار ظاهر شد.

این شرکت سرمایه گذار در دوره یک ماهه منتهی به اردیبهشت ماه، بیش از 2 هزار و 163 میلیارد ريال سهم به فروش رساند و در مقابل، 2 هزار و 367 میلیارد ريال از سهم از بازار سرمایه خریداری کرد.

در صدر خریدهای «ونیکی»، «وبشهر» قرار دارد که 55 درصد از کل خریدها به این شرکت تخصیص یافته است.
در سوی دیگر، این شرکت میل بالایی برای فروش سهام «غمارگ» داشت و بیش از 28 میلیون سهم این روغن ساز را به قیمت هر سهم 34659 ريال وگذار کرد که سود 949 میلیارد ريالی را به دنبال داشت.

به طور کلی، «ونیکی» از فروش سهام خود در اردیبهشت ماه سود یک هزار و 383 میلیارد ريالی شناسایی کرد.

لازم به ذکر است که بیشترین تمرکز شرکت بر سرمایه گذاری در صنعت محصولات شیمیایی است. بهای تمام شده کل پرتفوی بورسی و غیربورسی بالغ بر 32 هزار و 48 میلیارد ريال است که 10 هزار و 312 میلیارد ريال آن به صنعت محصولات شیمیایی اختصاص یافته است.

تا پایان اردیبهشت ماه، بهای تمام شده پرتفوی بورسی «ونیکی» بیش از 28 هزار و 100 میلیارد ريال است که ارزش بازار آن بالغ بر 259 هزار میلیارد ريال تخمین زده می شود.

این شرکت 5 هزار و 534 میلیارد ريال نیز در شرکت های غیربورسی سرمایه گذاری کرده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: