May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۲۴۴۷
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
0
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد که مراکز دولتی و غیر دولتی آموزش فنی و حرفه ای کشور می توانند بارعایت پروتکل ها فعالیت دوباره خود را از سر بگیرند.
علی اوسط  هاشمی روز  چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه های مهارتی مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان فنی و حرفه ای کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  به تمام مراکز فنی و حرفه ای استانی مشتمل بر مراکز ثابت دولتی و آزاد ابلاغ کرده ایم که مجوز دارند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همانند سایر دانشگاه ها، مدارس و موسسات آموزشی برای آغاز فعالیت های مهارتی اقدام کنند.

وی افزود: وقتی عنوان رونق و جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری برای امسال نامگذاری شده و ایشان بر درونگرا  و درون‌ زا بودن اقتصاد آن هم در شرایط سخت تحریمی به شدت اصرار می ورزند، ما نیز باید این نیازها را در جامعه جستجو کنیم و با تکامل آنچه نیاز کشور است را تامین کنیم، اما در این خصوص هنوز فاصله داریم.

 رییس سازمان آموزش  فنی و حرفه ای کشور با اشاره به رویکرد این سازمان برای رسیدن به جهش در مرکز تربیت مربی کشور مستقر در کرج  گفت: این قضیه مهم است؛ چون مرکز تربیت مربی نقش جریان سازی در سیستم فنی و حرفه ای کشور دارد.

وی بیان داشت: در زمان  حاضر پنج  هزار و ۸۰۰ مربی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کنار مربیان ۱۲ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای و سازمان ها و شرکت های تولیدی کشور  نیاز خود را از طریق افراد مهارت دیده در مرکز تربیت مربی جستجو می کنند و این  مرکز  می تواند مرجع خدمات پس از فروش شرکت ها باشد.
 هاشمی گفت : حرکت به سوی بازسازی، بازنگری و بروزسازی در مجموعه های مهارتی برای معنا دادن به حقوق شهروندی مهم است و این اراده اکنون وجود دارد تا سهم مهارت متناسب با وزن تاریخی آن مورد عنایت سازمان بودجه و برنامه کشور قرار گیرد.

وی  بیان داشت : باید پایه ریزی خوبی در برنامه هفتم توسعه کشور صورت گیرد تا مهارت به وزن خود دست پیدا کرده و به یک گفتمان ملی تبدیل شود، چرا که تاکنون  حتی نگاه توسعه ای به موضوع مهارت محور عملیاتی نشده و در این میان نگاه ها به سوی مسیر دانشگاهی و کسب مدرک آن بوده است.

این مسوول  تاکید کرد که  جامعه به نیروی توانمند نیاز دارد و در این میان ارتباط بازار با  ۱۳ تا ۱۴ اتاق بازرگانی استان ها با خلاء روبرو است، در حالی که هر جا نیروی مهارتی باشد از بیکاری سخن به میان نخواهد آمد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: ما نیز مانند کشورهای توسعه یافته زمان انتظار دانش آموختگانمان برای دستیابی به موقعیت موثر در جهت خدمت به جامعه را از سه یا چهارسال به پنج تا ۶ ماه تنزل دهیم که این از طریق توانمند سازی و روی آوردن به مهارت و استعداد و قابلیت ها ی ممکن است.

مرکزتربیت مربی و پژوهش های کشور مستقر در کرج مسوولیت ارتقای سطح علمی مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور را عهده دار است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: