May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۲۸۰۵
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
0
پروفسور مسعود سلطانی، پدر صنعت برق کشور و چهره ماندگار آموزش مهندسی برق در ایران، شامگاه دوشنبه ۲۶ خرداد ماه درگذشت.
به‌ گزارش پول نیوز، پروفسور مسعود سلطانی، که برجسته‌ترین استاد آموزش مهندسی برق در کشور و از تلاشگران و صاحبنظران ویژه در صنعت برق کشور بود، شامگاه دوشنبه، پس از عمری تلاش و کوشش در راه اعتلای آموزش مهندسی و ارتقا ظرفیت‌های صنعت برق کشور به دیار باقی شتافت.

پروفسور مسعود سلطانی، علاوه بر فعالیت‌های آموزشی برجسته در حوزه آموزش مهندسی برق، در حوزه اجرایی نیز از صاحب‌نظران فعال در حوزه صنعت برق کشور بود و بخش زیادی از پیشرفت‌های صنعت برق کشور، به خصوص در حوزه برق قدرت، مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی ایشان در این عرصه است.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، از او، آثار و تألیفات ارزشمندی به جا مانده که جزو کتب مرجع در حوزه صنعت برق است و علاوه بر آن، جمع زیادی از مدیران و استادان برجسته مهندسی برق، از دانشجویان پرورش یافته نزد این استاد فرهیخته هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: