کد خبر: ۳۳۳۱۸۳
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
0

به گزارش پول نیوز کیف پول HD یا کیف پولهای تعیین کننده سلسله مراتبی یک کیف پول رمزنگاری است که می تواند آدرسهای عمومی و خصوصی (کلیدها) را بطور تصادفی از یک کلید تولید کند. آنها از الگویی استفاده می کنند که سایر کاربران از حدس زدن ترکیب ها و رمزهای عبور شما جلوگیری می کند. توانایی در تولید تعداد نامحدودی از ترکیب ها باعث می شود تا کیف پول HD یک دارایی مفید برای صاحبان cryptocurrency باشد که به دنبال بهبود امنیت نشانه ها و معاملات خود در دنیای ارز دیجیتال هستند. اپر میخواهید بیشتر در مورد این نوع از کیف پول های دیجیتال بدانید و با انواع آن ها آشنا شوید با ما همراه باشید.

 

کیف پول HD چیست ؟ مزایای کیف پول HD چیست؟

 

کیف پول های سلسله مراتبی به چه صورتی کار میکنند؟

 

اگر از یک کیف پول cryptocurrency برای ذخیره نشانه های خود استفاده می کنید، می دانید که برای دریافت وجه و یک کلید خصوصی برای هزینه کردن بودجه به یک آدرس عمومی نیاز دارید. به لطف این ترکیب عمومی و خصوصی کلیدها، کیف پول ها می توانند از امنیت علائم شما و حفظ حریم خصوصی تمام معاملات شما اطمینان حاصل کنند. با این حال، تعداد ترکیبات با هر معامله جدیدی که انجام می دهید افزایش می یابد، و باعث می شود که ذخیره و تهیه پشتیبان با هر خرید جدید پیچیده تر شود.

الگوریتم

 

بدون وجود یک الگوریتم ویژه، ایجاد کلیدهای عمومی یا خصوصی همچنان برای کاربران غیرقابل کنترل است. به خصوص از آنجا که هر جفتی که ایجاد می کنید باید بعد از پیکربندی پشتیبان تهیه شود. کیف پول HD این مشکل را حل می کند. آنها از یک الگوریتم هش SHA-256 استفاده می کنند تا یک ساختار درخت از آدرس را بدون هیچ خطایی تولید کند. به عنوان یک کاربر، شما دیگر نیازی به ایجاد آدرس های جدید به طور مداوم ندارید، و نه صبر می کنید تا کلید امن ایجاد شود. شما فقط نیاز به مراقبت از نسخه پشتیبان دارید، که سریع تر و آسان تر می شود زیرا می توانید با استفاده از یک عبارت اصلی واحد این کار را انجام دهید.

کاربران از ضررهای ناشی از عدم تهیه نسخه پشتیبان جلوگیری می کنند.

کیف پولهای تعیین کننده سلسله مراتبی نیاز به یک نسخه پشتیبان واحد دارند که به کاربر امکان می دهد داده ها را در هر زمان و آینده به طور کامل بازیابی کند. این به دلیل توانایی کیف پول برای هدایت کلیه کلیدهای خصوصی درخت با استفاده از BIP 32 است. این یک پروتکل انتقال است که کلیدهای والد را قادر می سازد کلیدهای فرزند را در سلسله مراتب ایجاد کنند. بنابراین، هنگامی که مجبورید یک کیف پول HD را بازیابی کنید، سیستم به طور خودکار تمام کلیدهای خصوصی درخت را با استفاده از همان الگوریتم اولیه هدایت می کند.

ویژگی ها

 

به خاطر سپردن کلید مخفی نیز آسان تر است، بنابراین کاربران خطر از دست دادن دسترسی به بودجه خود را نخواهند داشت. این یک راه حل راحت تر است، زیرا لازم نیست که کلید مخفی را برای هر آدرسی که ایجاد کرده اید، فقط برای کلید اصلی ذخیره کنید.

یکی دیگر از مزایای سیستم تعیین کننده سلسله مراتبی، توانایی ایجاد کیف پول جدید با استفاده از همان کلید اصلی است. برای مثال می توانید کیف پول خود را به دلیل درایو خراب بازیابی کنید، این یک ویژگی مفید است. در این حالت، یک کیف پول HD به شما امکان می دهد که تمام آدرس ها و کلیدهای خصوصی را با استفاده از همان کلید اصلی برگردانید.

کیف پولهای HD ناشناس بودن بالاتری را ارائه می دهند

دسترسی شخص دیگری به کیف پول cryptocurrency شما مانند اشتراک اطلاعات حساب بانکی شما کاری خطرناک است. از دست دادن یا دزدیدن کلیدهای عمومی / خصوصی به معنای خداحافظی با داراییهای دیجیتالی شماست. بنابراین، امنیت یکی از ویژگی های اساسی کیف پول HD است. با تعداد نامحدودی از کلیدهای عمومی / خصوصی در دسترس، می توانید تعداد دلخواه آدرس دریافت کنید. بنابراین، هر بار که cryptocurrency را دریافت یا ارسال می کنید، می توانید از یک آدرس متفاوت استفاده کنید تا تاریخ معامله خود را مخفی نگه دارید و فعالیت کلی شما ناشناس باشد.

استفاده از آدرس های عمومی

 

هرچه آدرس های عمومی بیشتری استفاده کنید، شانس اینکه شخصی در مورد موجودی خود از اطلاعات خود استفاده کند یا آدرس خود را بر اساس نوعی تجزیه و تحلیل عادات خرید مرتبط کند، پایین می آید. این یک لایه اضافی از امنیت را به معاملات روزمره شما می افزاید و به شما کمک می کند در طولانی مدت از حریم شخصی خود محافظت کنید.

کیف پولهای HD معمولی

 

کیف پولهای HD به صورت کیف پول سخت افزاری، تلفن همراه و لپ تاپ در دسترس هستند – برخی از آنها رایگان و برخی دیگر با هزینه. از محبوب ترین آنها Trezor، KeepKey، Ledger Nano S، Mycellium، Jaxx و Electrum است. کیف پول های HD روشی راحت برای ذخیره نشانه های شما هستند، زیرا آنها معاملات شما را تضمین می کنند و فعالیت شما را برای ردیابی در بلاک چین سخت می کنند. آنها همچنین شامل یک روش مناسب برای تهیه نسخه پشتیبان از کلید اصلی شما هستند، این امکان را به شما می دهد تا داده های از دست رفته را بازیابی کنید و کنترل بیشتری بر معاملات خود انجام دهید.

 

کیف پول HD چیست ؟ مزایای کیف پول HD چیست؟

 

مزایای کیف پول HD چیست؟

 

کیف پولهای HD بسیاری از مشکلات کیف پولهای رمزنگاری را که به طور تصادفی کلیدهای خصوصی را ایجاد می کنند حل می کنند و به پشتیبان گیری های مکرر نیاز دارند. کیف پول های HD امکان استخراج همه آدرس ها (جفت های کلیدی عمومی و خصوصی) را از یک دانه ریکاوری منفرد دارند. این بدان معنی است که یک کیف پول HD فقط به یک نسخه پشتیبان نیاز دارد. مزایای استفاده از کیف پولهای تعیین کننده سلسله مراتبی نسبت به

کیف پولهای رمزنگاری استاندارد:

 

  • تهیه نسخه پشتیبان تهیه آسان – اگر کلید اصلی بازیابی را کنترل کنید، می توانید کل درخت کلید فرزند را (جفت کلید عمومی یا خصوصی) تولید کنید.
  • ذخیره کلیدهای خصوصی خود به صورت آفلاین – امکان استخراج کل درخت کلیدهای عمومی (آدرس) از کلید عمومی والد بدون نیاز به کلیدهای خصوصی.
  • کنترل دسترسی – کیف پول های تعیین کننده سلسله مراتبی در یک شکل درخت مرتب شده اند. صاحب دانه اصلی تمام دارایی های موجود در کیف پول را کنترل می کند و اگر می خواهد اجازه دهد کسی اجازه دهد فقط بخشی از سکه ها را در کیف پول خرج کند، کل شاخه های صفحه کلید ایجاد می کند.
  • حسابداری – صاحب کلید اصلی می تواند کلیدهای عمومی را در هر سطح از تشکیل درخت کیف پول ایجاد کند تا به کسی اجازه دسترسی به تاریخ معامله یک قسمت خاص از کیف پول را بدهد.

کلید عمومی

 

انواع خاصی از کیف پول قطعی (BIP0032، Armory، Coinkite و Coinb.in) علاوه بر این امکان جداسازی کامل ایجاد کلید خصوصی و عمومی را برای امنیت و راحتی بیشتر فراهم می کند. در این مدل می توان سرور تنظیم کرد که فقط استاد عمومی عمومی (MPK) یک کیف پول تعیین کننده خاص را بشناسد. این به سرور اجازه می دهد تا کلیدهای عمومی زیادی را برای دریافت بودجه ایجاد کند، اما میانجیگری MPK اجازه نخواهد داد که یک مهاجم از کیف پول خرج کند. آنها می توانند به صورت متناوب در Electrum و Armory مورد استفاده قرار گیرند تا بتوانند ذخیره سازی و هزینه یابی کاملاً آفلاین را انجام دهند، جایی که یک کامپیوتر آفلاین کلید خصوصی را می شناسد و یک آنلاین آن را فقط MPK می شناسد.

معاملات

 

معاملات خرج کردن سکه ها از طریق USB ذخیره می شوند و از قرار گرفتن رایانه آفلاین در مقابل حمله شبکه ای جلوگیری می شود. کیف پولهای تعیین کننده که توسط کیف پولهای سخت افزاری (TREZOR) کلیدهای خصوصی ایجاد شده را به صورت آفلاین نگه می دارند و حتی در هنگام خرج کردن سکه، آنها را در معرض رایانه قرار نمی دهند.

انواعکیف پول HD نوع 1

 

کیف پول تعیین کننده نوع 1 روشی ساده برای تولید آدرس از یک رشته شروع شناخته شده است، به همین دلیل امکان ویژگی های پیشرفته مانند Master عمومی Key را نمی دهد. برای تولید یک کلید خصوصی، از SHA256 (رشته + n) استفاده کنید، جایی که n یک عدد کدگذاری شده با ASCII است که از 1 شروع می شود و به عنوان کلیدهای اضافی لازم است.

این نوع کیف پول می تواند توسط Casascius Bitcoin Address Utility ایجاد شود.

کیف پول HD نوع 2

 

این نوع کیف پول در BIP 0032 شرح داده شده است و کاملاً در TREZOR، Electrum و CarbonWallet به کار گرفته شده است. کلید اصلی یک مقدار 128 بیتی تصادفی است که به عنوان یک عبارت 12 کلمه اصلی با استفاده از کلمات انگلیسی معمولی ارائه شده است. بعد از 100000 دور SHA256 برای کند کردن حملات علیه رشته های ضعیف انتخاب شده توسط کاربر استفاده می شود.

کیف پول Armory

 

Armory قالب کیف پول تعیین کننده Type-2 خود را بر اساس “کلید root” و “کد زنجیره ای” دارد. نسخه های اولیه Armory نیاز به پشتیبان گیری از “کلید اصلی” و “کد زنجیره ای” داشت، در حالی که نسخه های جدیدتر شروع به استخراج کد زنجیره ای از کلید خصوصی به روشی غیرقابل برگشت می کنند. این کیف پول های جدید Armory (0.89++) فقط به کلید ریشه 256 بیتی نیاز دارند. این فرمت قدیمی در نظر گرفته شده است که به نفع فرمت استاندارد BIP0032 مرحله بندی شود.

 

منبع : آی ماینر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: