سود 8 ريالی در فصل اول سال 99؛
کد خبر: ۳۳۳۵۴۵
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶
0
در حالی که سال گذشته 3 ماهه نخست «بانک پارسیان» با ثبت زیان به پایان رسیده بود، در سال جاری موفق به شناسایی سود شد.


به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، «بانک پارسیان» خیلی سریع و به عنوان اولین بانک، صورت های مالی دوره 3 ماهه منتهی به خرداد سال 99 را منتشر کرد.


بر اساس این گزارش، به ازای هر سهم 8 ريال سود در مدت یاد شده محقق کرد؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 48 ريال زیان متحمل شده بود.


سود تسهیلات اعطایی در بهار 99 رشد 4 درصدی نسبت به بهار 98 داشت و در مقابل، سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری نیز 4 درصد افزایش یافت.


به این ترتیب، باز هم تراز درآمدی «بانک پارسیان» منفی ماند و این بار رقم 12 هزار و 265 میلیارد ريال را نشانه رفت.


در نتیجه، سهم بانک از درآمدهای مشاع به منفی 10 هزار و 824 میلیارد ريال نزدیک شد و تنزل 9 درصدی نسبت به 3 ماهه اول سال قبل داشت.


به لطف افزایش مبادلات ارزی، جمع درآمدهای غیرمشاع افزایش 54 درصدی به خود دید و به این ترتیب، جمع درآمدها با جهش 171 درصدی، به رقم 10 هزار و 285 میلیارد ريال رسید.


افزایش 82 درصدی درآمدها نیز نتوانست سد راه سودسازی «وپارس» شود و در نهایت، یک هزار و 202 میلیارد ريال سود خالص در 3 ماهه نخست سال 99 به ثمر نشست.


لازم به ذکر است که این بانک همچنان با زیان انباشته دست و پنجه نرم می کند و برای خلاصی از این شرایط، به ارقام بالایی در سودسازی نیاز دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: