May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
حسابرسان سود «ولساپا» را بالا بردند
کد خبر: ۳۳۳۶۲۳
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
0
هر چند که «ولساپا» نتوانست در سال گذشته درآمدهای خود را افزایش دهد اما؛ از درگاه های دیگر مجالی برای کاهش سود نداد.


به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، گزارش حسابرسی شده صورت های مالی دوره 12 ماهه منتهی به اسفند سال 98 شرکت «لیزینگ رایان سایپا» نسبت به گزارش حسابرسی نشده اندکی تفاوت نشان می دهد و بر اساس آن، سود هر سهم تحقق یافته با اندکی رشد به 308 ريال رسید؛ در حالی که در سال 97 سود 256 ريالی برای هر سهم شناسایی کرده بود.


بر اساس این گزارش، درآمد حاصل از عملیات لیزینگ در سال 98 نسبت به سال 97 افت 11 درصدی داشت و به رقم 7 هزار و 258 میلیارد ريال رسید.


در نتیجه، سود ناخالص افت 10 درصدی را متحمل شد اما؛ به سبب کاهش 57 درصدی هزینه های فروش، عمومی و اداری، سود عملیاتی رشد 19 درصدی را تجربه کرد.


در این میان، شناسایی 162 میلیارد ريال سود حساب های پشتیبان وضعیت «ولساپا» را بهبود بخشید و در نهایت 6 هزار و 221 میلیارد ريال سود خالص به بار نشاند که در مقایسه با عملکرد سال قبل، رشد 20 درصدی نشان می دهد.

308 ريال سود هر سهم این لیزینگی در سال 98

«ولساپا» حضور در زنجیره تولید خودرو شامل لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات، خطوط تولید و مواد اولیه را با هدف افزایش عمق داخلی سازی و کاهش ارز بری را در دستور کار خود دارد. همچنین، برنامه لیزینگ خودروهای کارکرده را به نگارش درآورده تا بتواند از جهات گوناگون کسب درآمد کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: