سود انباشته به کار گرفته شد
کد خبر: ۳۳۳۷۴۵
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
0
«اتکام» قصد دارد جهت پوشش ریسک خود، بخشی قابل توجهی از سود انباشته خود را به سرمایه تبدیل کند.


به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «بیمه اتکایی امین» تصمیم به افزایش سرمایه مجدد گرفته است.


بر اساس این گزارش، هیئت مدیره گزارش توجیهی افزایش سرمایه 600 میلیارد ريالی معادل 18 درصد را منتشر کرده که پس از تصویب در مجمع فوق العاده، با سرمایه 3 هزار و 900 میلیارد ريالی به فعالیت بهتر بپردازد.


این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها به مرحله اجرا در می آید. بر اساس آخرین صورت های مالی منتشر شده، «اتکام» سود انباشته 750 میلیارد ريالی و اندوخته 122 میلیارد ريالی دارد.

 

به این ترتیب، 510 میلیارد ريال از مبلغ افزایش سرمایه از محل سود انباشته و 90 میلیارد ريال دیگر از محل اندوخته قانونی تأمین خواهد شد.


به سبب شرايط خاص اقتصادی کشور و نياز بيمه‌گران اتکايي به سرمايه بيشتر جهت نگهداري ريسک هاي بيمه‌اي بزرگ در داخل کشور، این شرکت دست به این اقدام زد.
بر اساس گزارش توجیهی، «اتکام» با این افزایش سرمایه می تواند سود خالص سال مالی منتهی به شهریور 1400 را به رقم یک هزار و 236 میلیارد ريالی برساند؛ در غیر این صورت، رقمی معادل یک هزار و 220 میلیارد ريال پیش بینی شده است.

افزایش سرمایه 18 درصدی در «اتکام»

در این گزارش، سود خالص سال مالی 99 بدون تغییر در دو حالت انجام و عدم انجام افزایش سرمایه، معادل یک هزار و 237 میلیارد ريال برآورد شده است.
شایان ذکر است که «اتکام» در سال مالی 98 حدود 910 میلیارد ريال سود خالص شناسایی کرده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: