April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو:
کد خبر: ۳۳۳۹۸۲
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
0
درخواست رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو از دستگاه‌های نظارتی این است که وارد بازار خودرو شده و تصمیم قاطع بگیرند تا مشکلات این حوزه کاسته شود.

به‌ گزارش پول نیوز، بازار خودرو درروزها و حتی چند ماه گذشته با نوسانات عجیب و غریبی روبرو بوده است. افزایش قیمت ارز، کاهش تولید خودرو، شیوع ویروس کرونا، افزایش تقاضای کاذب و دخالت دولت از جمله عوامل مهمی بود که بر روند بازار تاثیر فراوان داشت.
 
آن چیزی که در بازار خودرو مشخص است نبود یک فرمول قیمت‌گذاری است. هر فردی هر قیمتی که بگوید همان ملاک است و دیگر مانند گذشته قیمت‌ها در قالب یک فرمول شفاف تعیین نمی‌شود.
 
سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با پول نیوز درباره نوسانات این روزهای بازار خودرو عنوان کرد: ما از وزارت صنعت، معدن و تجارت بارها خواستیم که سقف قیمتی خودرو در بازار را مشخص کند تا همه بر اساس آن بتوانند خرید و فروش خودرو را انجام دهند.

وی ادامه داد: نمایشگاه داران واقعی و کسانی که تجربه زیادی در این حوزه سالیان سال است که دارند، از وضعیت به وجود آمده در بازار خودرو بشدت ناراضی هستند زیرا می‌بینند بازار خودرو به‌دست سودجویان افتاده است و مردم برای خرید خودرو وارد بازار نمی‌شوند.

مؤتمنی اظهارکرد: بازار خودرو به شدت تحت تأثیر قیمت ارز و دلالان است بدین جهت برای آرامش بازار سیاست‌گذاران بایستی تصمیم قاطع بگیرند؛ ما مخالف نوسان قیمت خودرو هستیم. دستگاه‌های نظارتی وارد بازار خودرو شوند تا مشکلات این حوزه کاسته شود.

او افزود: بازار خودرو باید از هیاهوها فاصله بگیرد و به‌صورت منطقی به آن نگاه شود از این‌رو از شرکت‌های خودروسازی هم می‌خواهیم میزان تولید خود را بالا ببرند تا قیمت‌ها به‌صورت واقعی کاهش پیدا کند؛ درمان‌های موقت و مُسکن نمی‌تواند باعث ثبات قیمت خودرو در بازار شود.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به اینکه بازار خودرو در رکود است و تعداد مشتریان بشدت کاهش یافته است، بیان کرد: بخش قابل توجهی از افراد تنها برای اطلاع از قیمت ها وارد بازار خودرو می‌شوند  و واضح است که اکثریت افراد، پول خرید خودروها را ندارند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: