کد خبر: ۳۳۵۵۲۸
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
0
شاخص کل بورس که روز گذشته وارد کانال دو میلیون واحدی شده بود، امروز روند نزولی به خود گرفت و به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی بازگشت.
بازگشت شاخص کل به کانال یک میلیونی
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بازار سرمایه امروز ۱۳ مرداد ۹۹، با ۲۳ هزار و ۹۳۱ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۹۸۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۲۴۶ واحد نزول به رقم ۵۲۵ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۳۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال انجام دادند همچنین ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صناعی مس ایران، بانک تجارت، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بانک صادرات و پالایش نفت بنردعباس نماد‌های پربیننده امروز بورس بودند.
 

در همین رابطه رضا اعجازی، مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار و کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه امروز با نوساناتی همراه شد که دلیل آن مشکل بسیار در هسته معاملات بود که هیجانات اندکی در برخی از ساعات و نمادها مشاهده شد.

وی افزود: با توجه به شرایط امروز بازار سرمایه، پیش بینی می شود شاخص بورس فردا هم در ساعات اولیه بازار با هیجان همراه خواهد شد و اما در پایان بازار سبز پوش به پایان می رسد همچنین بازار سرمایه طی 1 الی 2 هفته آینده، نوسانی پیش بینی می شود که در برخی از روزها شاخص مثبت و در برخی از روزها منفی خواهد شد.

اعجازی مطرح کرد: اگر سهام عدالت در یک بازه زمانی خاصی به فروش برسد، باعث تلاطمات بسیاری در بازار می شود اما امروزه که کم کم این سهام فروخته می شود، مشکلی برای بازار سهام ایجاد نمی کند بنابراین اگر در فروش سهام عدالت به پراکندگی زمانی توجه نشود، در کوتاه مدت بازار با فشار فروش همراه خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: