کد خبر: ۳۳۵۹۱۹
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
0
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: قرارداد ساخت قطار ملی تیر ماه سال گذشته با شهرداری تهران بسته شد و برای این پروژه ۲۰ تا ۳۰ شرکت دانش بنیان به کار گرفته شدند.

به گزارش پول نیوز، سورنا ستاری روز دوشنبه در مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: هم اکنون ساخت یک واگن نهایی شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم یک رام قطار تولید ملی را عرضه کنیم.
وی ادامه داد: در این روند از ۲۶ درصد به ۸۵ درصد داخلی سازی رسیدیم که گام بزرگی است و با حمایت از تولیدات داخلی از جوان ایرانی حمایت کنیم.

ستاری گفت: تلاش‌های انجام شده از سوی جهاد دانشگاهی برای داخلی سازی قطعات مترو نشان می‌دهد که اگر بخواهیم، می‌توانیم به موفقیت برسیم و برای به حرکت درآوردن این اکوسیستم باید یک اراده کلی داشته باشیم.

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم گفت: باید پروژه قطار ملی به نتیجه برسد و البته این تولید ملی بدون کسب حمایت دولت موفق نخواهد بود.

وی ادامه داد: تهران به ۱۵۰۰ دستگاه واگن نیاز دارد که موضوع انعقاد قرارداد به ۶۳۰ واگن با چینی‌ها مطرح است و از سوی دیگر نیز با شرکت واگن سازی ملی پروژه ساخت ۱۰۵ دستگاه و با شرکت واگن سازی تهران نیز ۱۰۵ دستگاه واگن را نهایی کردیم.

به گفته معاون شهردار تهران، تامین این سفارشات نیازمند منابع زیاد است که قطعا از توان شهرداری خارج است و با توجه به شرایط سخت کرونایی باید از دولت کمک بگیریم.

معاون شهرداری تهران با بیان این که با حمایت دولت هم از بیکار شدن جوانان جلوگیری می‌شود و هم حمل و نقل پاک توسعه می‌یابد، افزود: اگر ۱۵۰۰ واگن مورد نیاز تامین شود می‌توان ظرفیت حمل و نقل مترو را از ۲ میلیون مسافری که امروزه از آن استفاده می کنند به ۶ میلیون ارتقا داد که این گام موثری در راستای حمل و نقل پاک است.

مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو صبح امروز که با حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران، رئیس جهاد دانشگاهی و معاونین شهردار و اعضای شورا برگزار شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: