کد خبر: ۳۳۶۱۰۶
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
0
شرکت پتروچاینا که شریک شرکت ملی نفت ونزوئلا در یک قرارداد مشترک کشتیرانی در سنگاپور بود، در دو ماه اول سال جاری میلادی کنترل سه نفتکش ونزوئلا را در دست گرفت.

قرارداد کشتیرانی مشترک بین ونزوئلا و چین به خاطر تحریم آمریکا لغو شد

به گزارش  پول نیوز به نقل از رویترز، یک قرارداد کشتیرانی مشترک بین ونزوئلا و چین به خاطر تحریم های آمریکا لغو و باعث شد این کشور آمریکای جنوبی سه نفتکش بزرگ خود را از دست بدهد، آن هم در زمانی که نفتکش های خارجی تمایلی به حمل نفت ونزوئلا ندارند.

 

شرکت پتروچاینا که شریک شرکت ملی نفت ونزوئلا در یک قرارداد مشترک کشتیرانی در سنگاپور بود، در دو ماه اول سال جاری میلادی کنترل سه نفتکش ونزوئلا را در دست گرفت.

 

انتقال 3 نفتکش جونین، بویاکا و کارابوبو قبلا گزارش نشده بود. تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا باعث شد این نفتکش ها هیچ بیمه ای نداشته باشند و میلیون ها دلار خسارت ببینند. هدف اصلی این قرارداد کشتیرانی انتقال نفت ونزوئلا به چین و سایر مقاصد صادراتی بود.

 

از دست رفتن این سه نفتکش بزرگ که هرکدام ظرفیت حمل 2 میلیون بشکه نفت را دارند، زمانی برای شرکت ملی نفت ونزوئلا اتفاق افتاده که بیش از همیشه به ناوگان داخلی نفتکش های خود نیاز دارد. واشنگتن با تحریم کشتی هایی که نفت این کشور را حمل می کنند، فشار خود بر رژیم نیکولاس مادورو را بیشتر کرده است.

 

تحریم‌های آمریکا باعث شده شرکت‌های کشتیرانی یونان که نفتکش های آنها به خاطر حمل نفت خام ونزوئلا تحریم شده‌اند، همکاری با شرکت نفت دولتی این کشور را قطع کنند. به این ترتیب صادرات نفت ونزوئلا نابود شده است.

 

شرکت نفت دولتی ونزوئلا توانسته نفتکش چهارم در این قرارداد را پس بگیرد. ولی یک تولید کننده شیشه در آمریکا سعی دارد بدهی 500 میلیون دلاری خود از ونزوئلا را با مصادره این نفتکش تسویه کند.

 

چین در 2008، در زمان ریاست جمهوری هوگو چاوز، این قرارداد کشتیرانی را با ونزوئلا بست تا روابطش با این کشور را عمیق تر کند. چین از آن زمان به تدریج حمایت خود را از ونزوئلا کاهش داده است.

 

چین همچنان یکی از واردکنندگان نفت خام ونزوئلا است ولی این واردات را بیشتر از طریق انتقال کشتی به کشتی انجام می دهد و مبدأ این نفت خام را کشور دیگری مانند مالزی ثبت می کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: