April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با پول نیوز:
کد خبر: ۳۳۶۳۷۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
0
یک کارشناس مسائل اقتصادی در کشور بیان کرد: دولت مردم را با طرح گشایش اقتصادی سرگرم می‌کند تا کسری بودجه خود را تامین کند، راه حل دولت برای کاهش کسری بودجه خود این است که به سوی کاهش هزینه‌ها و استفاده از اوراق قرضه، قدم بردارد.
تولیدی/// طرح گشایش اقتصادی به نفع خود دولت است تا مردم
علی مرروی کارشناس مسائل اقتصادی در کشور در گفتگو با خبرنگار پول نیوز ضمن مخالفت با طرح گشایش اقتصادی مطرح شده توسط دولت اظهار داشت: فروش نفت توسط دولت به این معنی است که گشایش اقتصادی برای مردم صورت نمیگیرد و فقط گشایش اقتصادی برای دولت رقم می‌خورد.

وی افزود: دولت می‌خواهد مشکلات بودجه‌ای خود را با طرح گشایش اقتصادی رفع کند، اما آنطور که از سوی مسئولین مطرح شده است این طرح تاثیری بر زندگی مردم ندارد. برای حل مشکلات مردم در کشور، باید قیمت‌ها در کشور کنترل شود و در کنار آن کسب و کار‌ها تسهیل شوند در این صورت می‌توان گفت که گشایش اقتصادی دولت بر زندگی مردم تاثیر مثبت دارد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: طرحی که امروزه از سوی دولت مطرح شده است، راه حلی است که جز تامین کسری بودجه، هیچ سودی برای مرم ندارد و این طرح در ماه‌ها و سال‌های بعد باعث تشدید کسری بودجه می‌شود.
 
بیشتر بخوانید:
 

مروی عوامل موثر بر کاهش حجم کسری بودجه دولت را اینگونه بیان کرد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، دولت با این طرح می‌تواند بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند، اما کاهش کسری بودجه دولت به این که آیا اصل این طرح اجرا می‌شود یا خیر و آیا جذابیت‌های لازم را دارد تا مردم به این طرح اعتماد کنند، بستگی دارد و پس از آن از این طریق کسری بودجه دولت تامین می‌شود.

وی مطرح کرد: طرح گشایش اقتصادی دولت، اصلا طرح خوبی نیست و بسیاری از پیش نیاز‌های حقوقی آن انجام نشده است و آنقدر هم که دولت روی آن حساب کرده است، دست دولت را نمی‌گیرد بنابراین مردم نسبت به این اتفاقات خوش بین نبوده و مطمئن نیستند که این طرح به سرانجام برسد.

 

گفتگو از سحر گلی زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: