May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۷۹۲
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
0
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای چندمین سال متوالی موفق شد نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی خود را در کمترین سطح ممکن نگاه دارد.

بهترین نسبت مطالبات به تسهیلات متعلق به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است

بهترین عملکرد بین اعضای شبکه بانکی کشور در شاخص نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات متعلق به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

در حالی که چند سال است بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نسبت مطالبات به تسهیلات خود را کمتر از یک درصد نگاه داشته، در سال‌های اخیر این نسبت به کمتر از نیم درصد رسیده است.

نسبت مطالبات به مصارف بانک در سال ۱۴۰۱ عدد ۰.۳۸ (سی و هشت صدم) درصد بود که در سال ۱۴۰۲ با کاهشی مجدد به ۰.۲۹ (بیست و نه صدم) درصد رسید.

عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این شاخص هم بهترین عملکرد در بین بانک‌های ایرانی به شمار می‌رود، هم بهتر از متوسط عملکرد بانک‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود.

نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی در حقیقت بیان می‌کند که چه میزان از تسهیلات پرداختی بانک در موعد مقرر بازپرداخت نشده است. هر چه این نسبت پایین‌تر بوده و به صفر نزدیک باشد، یعنی بانک در وصول مطالبات در سررسید خود موفق عمل کرده و مشتریان خوش‌حسابی دارد.

 

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ پیشتاز ارائه خدمات نوین غیرحضوری

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال‌های گذشته با ارائه خدمات متنوع غیرحضوری کوشیده فرآیند دریافت خدمت را برای مشتریان خود تسهیل کند.

بانک در سال ۱۴۰۲ ضمن توسعه پیشخوان مجازی و کیوبانک، نسبت به راه‌اندازی سامانه چک الکترونیک و سفته الکترونیک نیز اقدام و همچنین نئوبانک دوم خود را مبتنی بر بانکداری نسل Z راه‌اندازی کرد.

افتتاح ۶۷ درصد حساب‌ها و پرداخت ۵۷ درصد وام‌ها به‌صورت آنلاین، نشان‌دهنده استقبال گسترده مردم از خدمات غیرحضوری بانک است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۲ با توجه ویژه به صاحبان کسب‌وکار‌های مختلف و نیازسنجی آن‌ها، تعداد دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی خود را ۶۲ درصد افزایش داد.

مجموع اقدامات صورت گرفته به قرار گرفتن نام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در بین ۵ بانک پرتراکنش کشور از منظر تراکنش‌های شاپرکی منجر شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: