April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۴۴۱
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
0
شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۹ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۸۷۸.۶۳ واحد بسته شد.

مهمترین شاخص های وال استریت تقویت شدند

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، به گفته کارشناسان اقتصادی، در صورتی که دولت آمریکا نتواند موافقت کنگره را برای اجرای یک بسته حمایتی بزرگ دیگر کسب کند، رشد بخش مخارج مصرفی در آمریکا مجددا تحت فشار قرار خواهد گرفت؛ بنابراین یک فاکتور مهم برای صعود بورس های آمریکا در آینده این خواهد بود که دولت بتواند با کنگره بر سر اجرایی شدن این بسته به توافق برسد.


به لطف صعودهای اخیر، شاخص های بورسی تا حد زیادی از زیان های ماه مارس فاصله گرفته اند به گونه ای که شاخص اس اند پی ۵۰۰ در رزهای اخیر حدودا ۵۰ درصد بالاتر از وضعیت خود در اواسط ماه مارس قرار دارد. بانک گلدمن ساکس پیش بینی کرده است طی ماه اینده شاهد رکوردشکنی جدیدی در شاخص های بورسی باشیم.


در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۹ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۸۷۸.۶۳ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۳۷ درصد افزایش تا سطح ۳۳۸۵.۳۲ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۹۳ درصد صعود در سطح ۱۱ هزار و ۱۲۱.۹۲ واحدی بسته شد.

سمیر سامانا- استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در بانک ولزفارگو گفت: به نظر می رسد شاهد بروز یک چرخه دیگر در معاملات بازارهای سهام هستیم و سهام شرکت های انرژی، صنعتی و خدمات مالی بیش از همه مورد توجه سهامداران است. البته ریسک ها هنوز به قوت خود باقی هستند و نباید این طور تصور شود که همه چیز روبراه است.


وضعیت بازار کار کشورهای اروپایی کماکان رو به بهبود است و این مساله می تواند پیش درآمدی از خروج این کشورها از رکود فراگیر فعلی باشد. برای نمونه، شمار بیکاران فرانسه تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به ۷.۱ درصد رسید که این نرخ ۰.۴ درصد کمتر از پیش بینی ها و ۰.۶ درصد کمتر از دوره مشابه قبلی است. این نرخ بیکاری هم چنین از زمان ثبت داده های بیکاری در ژوین سال ۱۹۸۳ تاکنون بی سابقه بوده است.


در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۱۲۷.۴۴ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۱۵ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۹۲۰.۶۶ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۰.۱۸ درصدی در سطح ۴۹۷۱.۷۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۹ درصد پایین رفت و به ۷۰۹۰.۱۰ واحد رسید.

 

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد متفاوتی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افت ۰.۸۳ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۹۶.۷۵ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۱۹ درصد بالا رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۳۴۷.۱۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۱.۴۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۱۵.۲۳ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۸۱ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۰۷۶.۳۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: