April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۵۳۴
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
0
یک کارشناس امور بانکی گفت:جهش تولید یک تفکر و شعار استراتژیک است و تاکنون بانک‌ها در این زمینه،اقدام جدی انجام ندادند.

آیا بانک ها توانستند به شعار جهش تولید عمل کنند؟

 

به گزارش پول نیوز، فرزین سمائی اظهار کرد:جهش تولید یک تفکر و شعار استراتژیک است. کشوری که در تعاملات بین المللی خود محدودیت دارد, اگر بتواند از پتانسیل داخلی خود استفاده کرده و نیازها و تقاضاهای داخل را به سرعت پاسخ دهد مسلما تورم به وجود نمی آید. حدود ۵ ماه از سال گذشته است اما بانک ها در خصوص جهش تولید منابعی در نظر نگرفته اند و اقدام جدی انجام ندادند.

وی افزود: متاسفانه بانکداری الکترونیک نه تنها برای مردم بلکه برای مسئولان هم درست جا نیفتاده است. درحالی که وزارت صمت نقشه راه بانکداری دیجیتال را ابلاغ کرده و قرار است در این مسیر گام های مهمی برداریم اما تاکنون فقط دو بانک به این سمت حرکت کرده اند.


این مقام مسئول در پایان درباره رشد نقدینگی گفت: نقدینگی مهارنشدنی زمانی به سمت هر بازاری حرکت کند, موجب التهاب آن بازار می شود. کشوری که نقدینگی به سوی تولید حرکت کند, یعنی در مسیر درست قرار گرفته است اما در کشور ما نقدینگی بیشتر به سمت بازار ارز رفته است. دولت و مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در مهار نقدینگی دارند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: