کد خبر: ۳۳۶۸۳۶
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
0
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است.
به گزارش پول نیوز، سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: ️از دیروز تا امروز ۲ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۸۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۰۹ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۳۶ هزار و ۷۱۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی درباره وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این استان شاهد یک خیز نسبتا متوسط در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بودیم. از اواخر فروردین ماه، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان روند نزولی به خود گرفت و این سیر نزولی تا پایان اردیبهشت ادامه پیدا کرد. از خرداد ماه مانند بسیاری از استان‌های دیگر، نمودار موارد بیماری در این استان دوباره شیب صعودی گرفت و در نیمه دوم تیر ماه، موارد ابتلا و بستری در این استان به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

لاری افزود: با وجود آن‌که در مرداد ماه امسال، تعداد موارد ابتلا و بستری روزانه در استان کهگیلویه و بویراحمد تا حدی روند کاهش به خود گرفته، ولی وضعیت بیماری همچنان در اغلب شهرستان‌های این استان حساس، شکننده و نگران کننده است. در هفته گذشته چهار شهرستان این استان به وضعیت قرمز بیماری تبدیل و در حال حاضر شهرستان‌های بویراحمد، چرام، کهگیلویه، گچساران و لنده در این استان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.
معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان ۸۴.۳ درصد است که بیشترین میزان رعایت مربوط به داروخانه‌ها و دفاتر پیشخوان دولت و کمترین میزان رعایت در پاساژها و مراکز خرید این استان گزارش شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان اداره‌ها و بانک‌های استان ۹۶ درصد و میزان استفاده از ماسک توسط شاغلان صنوف و صنایع ۸۷ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در وسایل نقلیه عمومی ۷۷ درصد است.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات همکاران ما در کادر بهداشت و درمان این استان، انجام سه مرحله غربالگری بیماری در سطح استان، راه اندازی ۱۶ مرکز ۲۴ و ۱۶ ساعته بیماری کووید ۱۹ در سطح استان و انجام غربالگری در عشایر و آموزش آنها است.
لاری گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک توسط مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز کرونا باشیم.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: مهم‌ترین راه خروج از وضعیت موجود بیماری در کشور، تقویت عزم و اراده در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی به مقدار ۱.۵ تا دو متر و استفاده از ماسک است. امیدواریم با پای‌بندی به این اصول شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم و با کمک و همراهی عاشقان امام حسین (ع) در برگزاری مجالس عزاداری مطابق با دستورالعمل مصوب ابلاغی، محرمی آمیخته با شور و شعور حسینی در کشور برپا شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: