May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۶۵۲
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
0
مطالعه این مقاله برای کسانی که به سیر تحول تشک مدرن علاقمندند مفید است.

تشک مدرن و نقش مموری فوم در آن

 

به گزارش پول نیوز، آیا تا به‌حال روی بستری از جنس مموری فوم خوابیده‌اید؟ اگر چنین تجربه‌ای دارید بی‌شک از نرمی و راحتی فوق‌العاده آن لذت برده و این احساس کم‌نظیر را به خاطر سپرده‌اید. در غیر این صورت شما را به یک سفر علمی به مقصد یکی از راحت‌ترین انواع تشک دعوت می‌کنیم. با ما همراه باشید تا درباره این ماده و نقش آن در تولید محصولات مدرن کالای خواب بیشتر با هم سخن بگوییم.

تشک مدرن و اسفنج هوشمند

تشک از پرمصرف‌ترین انواع کالای خواب به شمار می‌رود. اسفنج مصرفی در آن دارای انواع مختلفی است که مموری فوم یکی از آنها محسوب می‌شود.

این نوع اسفنج را برخی از ما دیده‌ یا محصولات حاوی آن را در اتاق خواب خود تجربه کرده‌ایم. هرچند شاید بسیاری از مصرف کنندگان اطلاع چندانی از ماهیت و جنس آن نداشته باشند، اما بهرحال خواص مفید اسفنج حافظه‌دار باعث شده خیلی زود جای پای خود را در صنایع بزرگ محکم کند.

نخستین بار سالها پیش و در روند سفرهای فضایی، دانشمندان ناسا ترکیب خاصی از اسفنج را با خواص ویژه به دنیا معرفی کردند. کاربرد اصلی آن در لباس و صندلی‌های فضایی و به منظور بیشتر کردن تحمل بدن در مقابل شرایط خاص بود.

این ماده خیلی زود در صنایع دیگر هم به کار گرفته شد و از جمله به صنعت تولید کالای خواب مدرن راه یافت. امروز که دهه‌ها از آن زمان می‌گذرد استفاده از فوم هوشمند در انواع بالش و تشک مدرن بسیار پرطرفدار و به امری عادی بدل شده است.

در ادامه مطلب با نکاتی درباره این ماده و کاربرد آن در تولید کالای خواب بیشتر آشنا می‌شویم.

چرا عده ای فوم هوشمند را ترجیح می‌دهند؟

با وجود توضیحاتی که درباره پیدایش فوم حافظه‌دار در صنعت کالای خواب دادیم، این ماده تنها نوع اسفنج کاربردی در ساخت بالش و تشک مدرن نیست و مواد دیگری نیز وجود دارند که با آن رقابت می‌کنند! برای مثال لاتکس نوعی فوم تهیه شده از مواد طبیعی و شیره درخت کائوچو است. این ماده به دلیل نرمی فوق‌العاده و ضدحساسیت بودن با استقبال فراوانی از طرف کاربران کالای خواب مدرن روبرو شده است. با این وجود، ظاهرا واکنش‌های مثبت نسبت به تشک مدرن حاوی مموری فوم بهتر و بیشتر بوده است!! اما چرا؟ در ادامه مطلب به این موضوع می‌پردازیم.

 

تشک مدرن و نقش مموری فوم در آن

 

راز سلامتی در سازگاری است!

بیشتر مردم تنها بعد از داشتن راحتی، به سلامتی فکر می‌کنند. هر چند بهتر بود که سلامتی را اولویت اول خود قرار می‌دادند.

این اسفنج با داشتن خاصیت بالای تطبیق با شکل بدن و شرایط محیطی اطراف توانسته محبوبیت بالایی بین خریداران برای خود دست و پا کند. این سازگاری و هماهنگی علاوه بر راحتی به حفظ سلامتی افراد هم کمک می‌کند.

سلول‌های عصبی بدن در ستون مهره‌ها‌ قرار گرفته‌اند که در طول کمر از گردن تا دنبالچه کشیده شده است.

خارج شدن این بخش از فرم اصلی خود، مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می‌کند. بسیاری از کمردردها و مشکلات گردن به همین مسئله مربوط می‌شود. خاصیت تطبیق اسفنج مموری فوم با بدن و شکل ستون مهره باعث پیگیری از بروز چنین مشکلاتی می‌شود.

این در حالی است که فوم لاتکس بخاطر نرمی فوق‌العاده نوعی شناوری و سبکی را برای کاربر فراهم می‌کند. این حالت بیشتر به راحتی و رفع خستگی در کاربران کمک می‌کند.

معایب کاربرد مموری فوم و راه‌های برطرف کردن آنها

با وجود تمام مزایای گفته شده این ماده خالی از نقص نیست! برخی نکات به ظاهر کوچک می‌تواند کاربرد آن را با مشکلاتی روبرو کند. البته راه حل‌هایی هم برای رفع این نواقص وجود دارد.

گرما، مشکلی قابل حل در تشک مدرن

یکی از مشکلات کاربرد فوم هوشمند این است که در مدت کوتاهی گرم می‌شود و  میزان تعریق را در بستر زیاد می‌کند. دلیل آن هم فرو رفتن بدن و به دام افتادن سلول‌های پوست در محیط اسفنج است. در صورتی که این مشکل حل نشود باعث تعریق بیش از حد بدن می‌شود. در نتیجه رطوبت محیط زیاد شده و برای رشد قارچ و باکتری‌ مناسب می‌شود که میتواند باعث بیماری شود.

به همین خاطر چنین گزینه‌ای برای مناطق گرمسیر پیشنهاد خوبی به‌نظر نمی‌رسد.

یک راه حل معمولی برای این مشکل استفاده از روکش با جنس نخی یا پنبه‌ای بر روی بستر است.

مراقب فوم حافظه‌دار تقلبی باشید!

دیده شده که بعضی انواع مموی فوم بعد از گرفتن شکل بدن به‌آسانی به شکل اولیه برنمی‌گردند. یا پس از مدتی استفاده فرو رفته و حالت اصلی را برای همیشه از دست می‌دهند. چنین مواردی مربوط به اسفنج تقلبی است که در موقع خرید باید به آن دقت کرد.

خرید از مراکز شناخته شده راهی برای پیشگیری از چنین مواردی است.

بستری خنک با ژل مموری فوم!

با  ورود نسل جدید اسفنج حاوی ژل خنک کننده انواع تشک مدرن هوشمند ساخته شده از این ماده هم به بازار آمد. در این محصولات مشکل دمای نامناسب بستر حل شده و راحتی و آرامش کاربران همراه با محیط ضدمیکروب و حساسیت فراهم می‌شود.

از بالش هوشمند حاوی این نوع فوم هم استقبال خوبی شده است. تطبیق آسان با شکل سر و گردن همراه با خنکی مطبوع و کاهش تعریق از جمله مواردی هستند که تمایل به تهیه آن را بین کاربران بیشتر نموده است.

 

تشک مدرن و نقش مموری فوم در آن

 

ماساژ بدون ماساژور!!

شاید شنیدن این خبر که می‌توان بدون وجود ماساژور هم بدن را ماساژ داد قدری عجیب به‌نظر برسد. جالب است بدانید یکی از خواص مموری فوم حرکت نرم آن در راستای بدن و ایجاد نوعی ماساژ طبیعی است. این کار به رفع خستگی عمومی بدن کمک کرده و از خواب رفتگی و کوفتگی عضلات پیشگیری می‌کند. با این کار گردش خون و تنفس پوستی هم تسهیل می‌شود. البته درجه سفتی اسفنج مصرفی در تشک مدرن هم بر انجام این کار موثر است.

بطور کلی از زمان ابداع فوم هوشمند و ورود آن به صنعت کالای خواب تحولی در شکل و خواص محصولات کالای خواب طبی پدید آمد. خاصیت تطبیق این ماده با فرم بدن و بازگشت فوری به شکل اولیه باعث شده تا راحتی فوق‌العاده‌ای پیدا کند. هم‌چنین نرمی و انعطاف آن نوعی ماساژ طبیعی برای بدن به وجود می‌آورد. حفظ سلامتی بدن و نگه داشتن اعضای بدن در مسیر ستون مهره هم از مزیت‌های کاربرد این ماده محسوب می‌شود.

برای رفع مشکل گرما، استفاده از ملحفه نخی یا پنبه‌ای یک راه حل عادی به‌نظر می‌رسد. از نظر فنی هم می‌توان مدل‌های حاوی ژل خنک کننده را به جای انواع عادی خریداری نمود.

مدل‌های مختلف تشک طبی حاوی مموری فوم را می‌توانید از طریق اینترنت خریداری کنید. شرکت گرم و نرم این محصول و سایر اقلام کالای خواب را با گارانتی شرکتی و ارسال رایگان به مشتریان ارائه می‌دهد. خدمات مشاوره و ثبت خرید اینترنتی نیز از طریق همکاران این شرکت میسر شده است.

معرفی کالا

تشک نیو فول مموری برن از دسته محصولات فنر منفصل یا پاکتی شرکت برن است. این محصول مدرن با داشتن لایه هوشمند انعطاف پذیر به‌راحتی با شکل بدن تطبیق پیدا می‌کند. این کار به راحتی بیشتر و سلامتی ستون مهره کمک کرده و از خواب رفتن دست و پاها حتی پس از خواب طولانی جلوگیری می‌نماید.

نقش این تشک مدرن در تنظیم تنفس و گردش خون در زمان  خواب، از مزیت‌های کاربرد آن به شمار می‌آید. در این مدل فنرهای پاکتی (Pocket Sparing) در ۷ ناحیه تقسیم شده‌اند تا به تقسیم بهتر وزن کمک کرده و از فرورفتگی جلوگیری کنند.

کاربرد پلی‌یورتان و لایه عایق ریباند هم در محکم و آرام شدن آن موثر است. رویه این محصول دو رویه شرکت برن به‌شکل گردبافت و کاملا پنبه‌ای تهیه شده و با عصاره پودر قهوه تقویت شده است. کاربرد فن‌آوری مخصوصی بنام فی‌ریژ مانع از نفوذ و رشد حشراتی مانند کنه در بستر می‌شود.

تشک زافیرو مموری برن یک نمونه دیگر از محصولات حاوی مموری فوم است که از مزیت‌های انطباق بالا و راحتی کم‌نظیر برخوردار می‌باشد. وجود دیواره در اطراف بدنه، آن را یکپارچه و محکم کرده، از دفرمه شدن مصون می‌کند. درجه دانسیته بالا در این تشک مدرن آن به محصولی سفت و ضد کمردرد تبدیل کرده است.

فنرهای میکروپاکت ۷ ناحیه‌ای و لایه ترموفلت نرم کننده از مشخصات این محصول شرکت برن هستند. سوپاپ‌های تهویه نیز محیط آن را از هوای راکد، رطوبت اضافه و بوی بد دور می‌کنند.

رویه تمام پنبه آن با عصاره آلوئه‌ورا آغشته شده و دارای نرمی بی‌نظیر و خواص ضدحساسیت است.

هر دو این محصولات و سایر نمونه‌ها را از طریق سایت گرم و نرم با پشتیبانی قوی و خدمات پس از فروش در سراسر کشور دریافت می‌کنید.

توسط مهین مکتبی

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: