کد خبر: ۳۴۳۷۰۷
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
0
در جریان معاملات هفته گذشته بازار بورس ایران، شاخص کل بیش از ۱۰۰ هزار واحد ریزش کرد و کانال یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار واحد را از دست داد. حال این سوال مطرح می‌شود که وضعیت بورس در دی‌ماه چگونه می‌شود؟
بورس، دی‌ماه را چگونه پشت سر می‌گذارد؟
به گزارش پول نیوز، در جریان دادوستد‌های دیروز بازار سرمایه، ۹ میلیاردو ۷۴۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۱۱ هزارو ۳۴۰ میلیارد تومان در یک‌میلیون‌و ۴۴۶ هزار نوبت، دادوستد شد و شاخص بورس با افت ۵ هزارو ۸۷۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون‌و ۴۳۹ هزارو ۵۴ واحد قرار گرفت. بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام به نام نماد‌های پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو و پالایش نفت تهران‌فارس، ثبت شد و درمقابل نماد‌های معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد خوزستان و ملی صنایع مس ایران با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

پس از افت چشمگیر بازار سهام در دوره اصلاح قیمتی از اول آذر و بعد از خبر تولید واکسن کرونا، روند صعودی بازار سهام شروع شد و شاخص کل بیش از ۳۰۰ هزار واحد صعود کرد، اما در جریان معاملات هفته گذشته، شاخص کل بیش از ۱۰۰ هزار واحد ریزش کرد و کانال یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار واحد را از دست داد. حال این سوال مطرح می‌شود که وضعیت بورس در دی‌ماه چگونه می‌شود؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه، در پاسخ به این سوال گفت: به نظر می‌رسد اگر شاخص کل بازار سهام چند روزی بالای مرز یک‌میلیون‌و ۴۳۰ هزار واحد بماند، می‌توان به رشد شاخص کل تا حدود یک‌میلیون‌و ۶۰۰ هزار واحد امیدوار بود. همچنین اگر شاخص از یک‌میلیون‌و ۶۳۰ هزار واحد عبور کند، تا محدوده یک‌میلیون‌و ۸۰۰ هزار واحدی صعود خواهیم داشت.

ازطرفی محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه، درباره روند بازار سهام در دی‌ماه گفت: تا اواسط دی‌ماه، روند بازار سهام نوسانی خواهد بود و شاخص کل حدود یک‌میلیون‌و ۴۰۰ هزار واحد نوسان خواهد داشت، اما از اواسط دی‌ماه روند صعودی بورس شروع خواهد شد. در این میان، باقر خادمی عقیده دارد بازار سهام بعد از شروع روند صعودی در دی‌ماه به سقف قبلی خود برمی‌گردد.

همچنین علی خسروشاهی پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی برای بازار سهام را تا پایان سال دارد. پیش‌بینی کارشناسان درحالی است که روند بازار سهام به‌نوعی پیش‌بینی‌ناپذیر شده است و برخلاف متغیر‌های تأثیرگذار ازجمله رشد قیمت‌های جهانی، سیگنال‌های مثبت سیاسی و بررسی دوباره لایحه اف‌ای‌تی‌اف، روند بازار سهام در هفته گذشته نزولی شد. می‌توان گفت ریزش ۱۰۰ هزار واحدی هفته گذشته، دلیل خاصی نداشت و علت اصلی‌اش، شایعات منتشرشده در فضای مجازی بود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: