کد خبر: ۳۴۵۷۳
۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹
0
وزير جهاد كشاورزي گفت: يارانه شير اكنون به كارخانجات داده مي شود و تا پايان سال اين روند ادامه دارد اما پيشنهاد جهاد كشاورزي اين است كه يارانه ها به توليد كنندگان پرداخت شود.
به گزارش ايرنا، 'صادق خليليان' در جمع خبرنگاران گفت: به دبنال اجراي اين پيشنهاد از توليد و توليد كننده حمايت مي شود و علاوه بر آن مي توانيم شاهد رشد و شكوفايي در صنعت لبنيات باشيم.
وي ادامه داد: در صورتي كه يارانه شير به توليد كنندگان پرداخت شود آنها محصول خود را با قيمت پايين تري در اختيار كارخانجات و مصرف كنندگان قرار مي دهند.
وي افزود: با توجه به اينكه تمام ميزان يارانه اي كه به مصرف كننده داده مي شد بايد به توليد كننده نيز پرداخت شود بايد قيمت محصول فرآوري شده نيز پايين باشد و اين امر به كنترل در بازار كمك مي كند.
وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: در ادامه اين روند مصرف شير در كشور افزايش مي يابد و در عين حال مشكلاتي كه اكنون در اين بخش مشاهده مي شود نيز برطرف خواهد شد.
وي با تاكيد بر مديريت واردات محصولات كشاورزي گفت: ورود محصولات كشاورزي به كشور بايد با توجه به حمايت از توليد داخل و همچينين تنظيم نياز مصرف كنندگان صورت گيرد و در صورتي كه محصولاتي به كشور از طريق قاچاق وارد مي شوند دستگاههاي ذيربط بايد اين مسئله را دنبال كنند.
خليليان تصريح كرد: هيچ گاه بحث ممنوعيت واردات محصولات كشاورزي همچون سير چيني ، سيب فرانسوي و يا انگور شيلي مطرح نبوده چرا كه ما صادر كننده اين محصولات هستيم.
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به قانون افزايش بهره وري گفت: شرايط و روابط ورود محصولات كشاورزي در اين قانون مطرح شده و اين قانون همچنان برقرار است و نسبت به واردات بي رويه جاي هيچگونه نگراني نيست.
وي همچنين در مورد تامين ميوه شب عيد گفت: محصولات مورد نياز شب عيد به اندازه كافي از توليد داخل تامين شده كه اين محصولات بتدريج به بازار عرضه مي شود.
 
برچسب ها: قیمت زیتون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: