کد خبر: ۳۴۹۶۳۸
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که دولت نسبت به خام فروشی معادن بی‌توجه است؛ گفت: ظرفیت معادن در کشور ما به میزانی بالا است که می‌تواند جایگاه نفت در کشور را داشته باشد.

به گزارش پول نیوز، معادن ثروت ملی هر کشوری هستند و ایران نیز از این نعمت به میزان بالایی در بخش‌های مختلف برخوردار است. این حوزه می‌تواند در جهت صادرات و ارزآوری در خدمت اقتصاد کشور باشد؛ اما بی‌توجهی به این موضوع مشهود است و خام فروشی معادن در اولویت است. یکی از انتقادها به دولت در مجلس یاردهم همین موضوع می باشد.

 

در همین خصوص سید جواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خام فروشی معادن دو علت اصلی دارد که شامل ضعف قوانین در این حوزه و بی‌توجهی دولت است.

 

حسینی کیا افزود: عامل دیگری که باعث می‌شود همچنان شاهد خام فروشی معادن باشیم؛ این است که صدور مجوزها در اختیار برخی افراد بوده و لغو نشده است.

 

وی ادامه داد: ظرفیت معادن در کشور ما به میزانی بالا است که می‌تواند جایگاه نفت در کشور را داشته باشد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: معافیت‌های مالیاتی در ابتدای زنجیره است و باعث خام فروشی شده؛ در حالی که باید در انتها باشد تا فرآوری انجام شود و با ارزش افزوده بیشتر به سمت صادرات محوری حرکت کنیم.

 

این نماینده مجلس بیان کرد: ظرفیت در حوزه صنایع و معادن وجود دارد؛ باید اراده در کارآفرینان و دولت نیز رشد کند. ضمن این که بخش خصوصی نقش کلیدی و اصلی را در این حوزه دارد. دولت در‌سال های اخیر از این حوزه مغفول بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: