کد خبر: ۳۵۰۱۷۱
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
0
سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری کشور خواستار تشکیل شورای ملی کوچ برای ساماندهی کوچ و جلوگیری از چرای زود هنگام در مراتع شد.

پیشنهاد تشکیل شورای ملی برای ساماندهی کوچ و جلوگیری از چرای زود هنگام در مراتع

 

به گزارش پول نیوز، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری کشور به خبرنگار ما گفت: ضروری است شورای ملی کوچ با ریاست وزیر جهاد کشاورزی تشکیل و مسائل کوچ زودهنگام بررسی و حل و فصل شود.

ترحم بهزاد افزود: برای جلوگیری از کوچ زودهنگام و تخریب و کاهش پوشش گیاهی در عرصه های مرتعی ضروری است مواردی از جمله تامین آب و علوفه مورد نیاز در مناطق قشلاقی از سوی مسولان مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

وی در همین حال بر جلوگیری از کوچ زودهنگام از مبدا با اعلام بسیج عمومی و در اختیار گذاشتن امکانات استان های مقصد به مبدا و ساماندهی دامداران فاقد مجوز پروانه چرای دام تاکید کرد.

بهزاد افزود: آهنگ کوچ معمولا از سوی دامداران فاقد مجوز پروانه چرای دام آغاز می شود.

وی همچنین خواستار ساماندهی و نظم و نسق دادن به کامیون داران با توجه به تغییر روش کوچ عشایر شد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیردازی کشور اظهار داشت: حفظ مراتع ییلاق برای اطمینان از عدم چرا توسط دیگر دامداری ها ضروری است و اگر موارد فوق با جدیت پیگیری و از طریق واحدهای ذی ربط انجام شود، بسیاری از مشکلات کوچ زودهنگام رفع می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: