کد خبر: ۳۵۱۳۴۵
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
0
وزارت صمت از ابتدای اجرای برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) تا پایان فروردین‌ماه امسال بیش از ۹۴ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی پرداخت کرده است.

وزارت صمت ۹۴ هزار میلیارد ریال وام تولید و اشتغال پرداخت کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از ایرنا، منابع تخصیصی تسهیلات تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین‌آلات و طرح‌های که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می‌شود.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، این میزان تسهیلات تاکنون به یک‌هزار و ۴۸۱ بنگاه و واحد تولیدی پرداخت شده است.

از آغاز اجرای این طرح (ابتدای اسفندماه سال ۹۷) ‌تا پایان فروردین‌ماه هفت‌هزار و ۵۵۸ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات مربوطه ثبت‌نام کردند.

در این بازه زمانی همچنین ۲‌هزار و ۸۶۰ فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از ۲۱۴ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال تسهیلات انجام که در نهایت منجر به پرداخت ۹۴ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال تسهیلات شد.

برپایه این آمارها، در فروردین‌ماه امسال نیز ۸۴ فقره پرداختی به میزان ۶ هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال به بنگاه‌های متقاضی در قالب همین تسهیلات انجام شد.

برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور) از اسفند ماه ۹۷ پس از انعقاد تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کل کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها و پیاده‌کردن فرآیند اعطای تسهیلات از طریق سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.

سقف منابع مورد نیاز این برنامه ۲۰۱ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال تعیین شده است.

صندوق توسعه ملی به همین منظور تاکنون طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به میزان ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال نزد بانک‌های عامل طرف قرارداد سپرده‌گذاری کرده که در تلفیق با منابع داخلی بانک‌ها (۵۰ درصد منابع صندوق و ۵۰ درصد منابع بانک‌ها)، منابع ایجاد شده برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه ذکر شده توسط وزارت صنعت، کمیته‌های بررسی و کارگروه‌های استانی تشکیل و اقدام‌های لازم به منظور ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات و بررسی و معرفی واجدان شرایط به بانک‌های عامل در دستور کار قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: