May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۳۸۷۹
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
0
بدون شک شاسی‌بلند فول‌سایز آفرودی لندکروز یکی از پرچم‌داران اصلی تویوتای ژاپن است. این خودرو با خط تولید فعال خود، برای بیش از ۵۰ سال در فهرست محصولات این کمپانی جا خوش کرده است.

معرفی تویوتا لندکروز

 

به گزارش پول نیوز، بدون شک شاسی‌بلند فول‌سایز آفرودی لندکروز یکی از پرچم‌داران اصلی تویوتای ژاپن است. این خودرو با خط تولید فعال خود، برای بیش از ۵۰ سال در فهرست محصولات این کمپانی جا خوش کرده است. از لندکروز تاکنون ۵ نسل به بازارهای مختلف جهانی عرضه شده است که نسخه‌هایی از نسل پنجم آن در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ وارد ایران شد. با نادیده‌گرفتن موارد محدودی از نسل‌های پیشین که به‌صورت شخصی وارد ایران شد و تعدادی از مدل فیس‌لیفت نسل پنجم که در فاصله ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ به ایران راه یافت، می‌توان گفت لندکروزهای نسل پنجم پیش از فیس لیفت تنها نمونه‌های واردشده از این خودرو به ایران هستند.

مشخصات فنی

این خودروی دو دیفرانسیل (4WD) با دو موتور ۴ و ۴٫۷ لیتری ۶ و ۸ سیلندر وارد ایران شد. البته نسخه‌های واردشده بعد از ۲۰۱۱ از موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر اما با بازده موتور ۴٫۷ لیتری ۸ سیلندر نسخه‌های قبلی بهره می‌بردند. نسخه ۸ سیلندر ۴٫۷ لیتری لندکروز که تمامی خصوصیات یک خودروی آفرود واقعی را دارد و تیپ فول این نسل می‌سوب می‌شد، از قفل الکترونیکی دیفرانسیل و محدود کننده لغزش آن بهره می‌برد.

این خودرو با موتور حجیم خورجینی ۳۲ سوپاپ خود توان تولید ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. لندکروز ۴۷۰۰ سی‌سی از سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتری برخوردار است و شتاب صفر تا صد ۹ ثانیه‌ای دارد. موتور ۴ لیتری ۲۴ سوپاپ لندکروز با بیشینه توان ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌گیرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ لندکروز ۴۰۰۰ سی‌سی ۱۱ ثانیه و سقف سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

این خودرو با موتور ۴٫۷ لیتری مصرف سوخت ترکیبی ۴٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و با موتور ۴ لیتری مصرف ترکیبی ۱۳٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کرده است.گیربکس دو خودرو از نوع ۶ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونوک و مجهز به شیفت لاک است. نسخه ۴ لیتری لندکروز نیز از سیستم قفل دیفرانسیل و کنترل لغزش تیپ فول بهره می‌برد. لازم به ذکر است لندکروزهای ۴ لیتری عمده سهم واردات ‌این خودرو را به خود اختصاص داده‌اند و نمونه‌های ۴.۷ لیتری عموماً مربوط به سال ۲۰۰۸ هستند. واردات این تویوتاهای محبوب به‌دلیل محدودیت واردات خودروهای لوکس و بیشتر از ۲٫۵ لیتری متوقف شد. منبع: لندکروز دیوار

امکانت رفاهی و تجهیزات ایمنی

تویوتا لندکروز با سیستم ۲ دیفرانسیل و مجهز به قفل دیفرانسیل شاید ازنظر برخی‌ها در ظاهر تکراری و خسته‌کننده شده باشد، اما همچنان در بین آفرودسواران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه این افراد به ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد تویوتا لندکروز به‌خصوص نسخه ۴٫۷ لیتری آن اشراف کامل دارند. لندکروز با بهره‌مندی از سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, BAS, VSC, TRC, VDIM, AHC, AVS و ATRC یک خودروی بیابانی به‌معنای واقعی کامل را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

تویوتا لندکروز به‌عنوان یک خودروی آفرود از استانداردهای ایمنی خوبی برخوردار است و با ۵ ستاره ایمنی مؤسسه یوروانکپ، امنیت کامل سرنشینان را فراهم می‌کند. تجهیز ۶ کیسه هوا، سیستم هشدار وجود مانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب، سیستم هشدار خروج از خطوط، رادار جلو به‌همراه سیستم پیشگیری از تصادف، رادار نقطه کور، سيستم كنترل اتوماتيک سرعت در سراشیبی و سربالایی، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب و کروز کنترل از دیگر امکانات لندکروز است که برای خودرویی به سن و سال او شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند.

همچنین، گرمکن صندلی‌های هر ۳ ردیف و سردکن صندلی‌های جلو، ارگونومی مناسب صندلی‌ها با روکش چرم طبیعی، نمایشگر 9۹ اینچی در مرکز داشبورد، سیستم تهویه‌مطبوع چهارگانه، فضای بزرگ کابین برای همه سرنشینان ازجمله مواردی است که رفاه را در کابین لندکروز به‌صورت کامل برقرار می‌کند. بزرگی صندوق بار تویوتا لندکروز برابر با بزرگی صندوق یک سدان شهری است؛ با این تفاوت که ارتفاع بیشتری هم دارد.

 

تجربه رانندگی با تویوتا لندکروز

شتاب لندکروز و سرعت‌گیری اولیه و ثانویه آن برای خودرویی با ابعاد، وزن و جثه آن غیرقابل‌تصور است. این خودرو چنین شتابی را مدیون عملکرد بی‌نقص موتور و همکاری کامل آن با گیربکس تیپ‌ترونیک است. سواری نرم تویوتا لندکروز را می‌توان با یک سدان شهری مقایسه کرد؛ به این معنی که به‌هیچ‌عنوان تجربه انتقال ضربات و ارتعاشات به داخل کابین که در خودروهای آفرودی و شاسی بلند معمول است، در لندکروز مشاهده نمی‌کنیم و این در نوع خود اهمیت زیادی دارد. تنها مورد منفی درباره این خودرو انتقال صدای پیشرانه به داخل کابین، مصرف سوخت زیاد و قیمت غیرمنطقی،حتی پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از تولیدش است. مطالعه بیشتر در بررسی خودرو دیوار

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: