May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول نیوز عملکرد بازار سرمایه در هفته جاری را بررسی کرد؛
کد خبر: ۳۵۴۳۱۹
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
شاخص بورس روز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ را با سقوط آغاز کرد و در نهایت با افت بیش از ۴۱۴ واحدی به کار روزانه خود پایان داد.
تولیدی//// پایان سبزپوش شاخص کل بورس در پایان هفته
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس در ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز _ شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰‌_ با افت بیش از سه هزار واحدی به یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۰۴ واحد رسید. از تغییرات شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۷۲ واحدی شاخص کل هم وزن اشاره کرد. همچنین حجم معاملات ۹۸۱ میلیون و ۲۴۵ هزار سهم بود که طی ۱۲۱ هزار معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به هفت هزار و ۲۰۹ میلیون ریال رسید. ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۴۹ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۱۱۰ میلیون ریال شد. همچنین نماد‌های "فولاد"، "شستا" و "فملی" بیشترین تأثیر منفی را در شاخص داشته‌اند.

روز پس از آن نیز شاخص کل بورس تهران ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحد رسید. برپایه معاملات بیش از هفت میلیارد و ۴۲۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با پنج هزار و ۱۱۹ واحد افزایش به ۳۹۷ هزار و ۶۰۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه هزار و ۲۶۲ واحد رشد به ۲۵۳ هزار و ۳۶۷ واحد رسید. شاخص بازار اول ۱۵هزار و ۶۰ واحد و شاخص بازار دوم ۱۴ هزار و ۴۷۸ واحد افزایش داشتند.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۲۱ تیر ماه در محدوده یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد با هفت هزار واحد رشد و ۰٫۵۸ درصد مثبت کار خود را آغاز کرد. شاخص کل هم‌وزن هم با دو هزار واحد مثبت در محدوده ۳۹۹ هزار واحد قرار گرفت. در نیم ساعت شروع کار بازار ارزش معاملات ۶۹۷ میلیارد تومان با حجم ۹۵۳ میلیون برگه سهم رسید. نماد‌های «فارس»، «فولاد» و «شستا» موثرترین سهم‌هایی بودند که بر روی شاخص کل تاثیر گذاشتند و بیشترین تراکنش هم برای «ولکار»، «ومدیر» و «شستا» ثبت شد برترین صنایع بورسی خودرو، شیمیایی و بانک‌ها هستند و بیشترسن حجم معاملات هم برای «قشکر»، «خگستر» و «وپارس» ثبت شد. همچنین معاملات در گروه خودرویی مثبت دنبال می‌شود و دو نماد «خودرو» و «خساپا» در محدوده مثبت در حال معامله است.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات روز پس از آن با افت ۴۱۴ واحدی به عدد یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد و شاخص هم وزن با افت ۳۱۶ واحدی به عدد ۴۰۰ هزار واحد رسید نماد‌های فملی و شستا بیشترین تاثیر را در روند منفی بازار داشتند و نماد‌های و معادن، نوری، کچاد و کگل روز مثبتی را سپری کردند. در فرابورس نیز شاخص با رشد ۶۶ واحدی به عدد ۱۸ هزار و ۹۴۸ واحد رسید و نماد‌های دی، مارون و کگهر بیشترین تاثیر را در رشد شاخص فرابورس داشتند و ارزش معاملات بازار به ۶۷۳۹ میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس در پایان معاملات هفته جاری با رشد یک هزارو ۶۵۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۳۵۱ واحدی به رقم ۴۰۱ هزار و ۶۹۳ واحد رسید. بورس تهران توانست با رشد بیش از هزار و ۶۵۳ واحدی به کار روزانه خود پایان دهد. ارزش معاملات روزانه بازار بیش از ۵ هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان بود و ارزش روز بازار به بیش از ۵ هزار و ۵۹۹ هزار میلیارد تومان رسید. شاخص کل هم وزن با افزایش ۱۳۵۱ واحد به رقم ۴۰۱ هزار و ۶۴۶ واحد رسید.


با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: