به گزارش پول نیوز، به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل خلخالی با اشاره به محدودیتها و زیانهایی که تحریمها و خروج شرکای خارجی از کشور، برای اقتصاد و صنعت خودروسازی به وجود آورد، افزود: داخلی سازی پلتفرمی اختصاصی مطابق با استاندارهای جهانی و به روز که به دست مهندسان ایرانی در ایران خودرو صورت گرفت، این پیام را مخابره میکند که میتوان بر روی خودروسازان کشور حساب باز کرد.
وی با بیان اینکه ایران خودرو با ارایه خودروی تارا نشان داد که خودروسازان و قطعه سازان داخلی که تا پیش از این عمدتا محصولات مونتاژی ارایه میکردند، به خوبی میتوانند تولید کننده خودرو باشند، تارا را نقطعه عطفی در اثبات دانش و تخصص داخلی بدون تکیه بر توان و کمک خارجی دانست.
این کارشناس صنعت خودرو، با بیان اینکه حجم داخلی سازی بالای تارا به اشتغال و تولید در کشور کمک میکند، اظهار کرد: خودروسازان باید به دنبال این باشند که میان کیفیت طراحی محصول و محصول نهایی سنخیت وجود داشته باشد. هم چنین در زمینه خدمات پس از فروش نیز، مشتریان خودرو باید بتوانند به قطعات یدکی و مصرفی با کیفیت دسترسی داشته باشند.
به گفته وی، خودروی تارا نسبت به سایر خودروهای داخلی، از پلتفرم و کیفیت خوبی از منظر قطعات و تجهیزات برخوردار است، بنابراین در عین رقابت با خودروهای ایرانی، میتواند با خودروهای خارجی هم کلاس خود نیز وارد رقابت شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اقتصادی بودن خودروی تارا با توجه به کیفیت محصول، عنوان کرد: این خودرو با برخورداری از امکانات خوب و به روز، ایمنی، ابعاد و اندازهای که دارد، میتواند برای خانوادههای ایرانی مناسب باشد. ضمن اینکه قیمت مناسب این خودرو در مقایسه با خودروهای هم کلاس خود در بازار، خرید آن را به صرفه و اقتصادی میکند؛ از این رو تارا میتواند بازار خوبی به دست آورد.