May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۵۱۹۵
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
0
امروز 28 تیر 1400 قیمت دلار آمریکا افت کرد و رقم‌های زیر 24 هزار و 400 تومان را به ثبت رساند، اما دوباره این مرز را پس گرفت و روی آن ایستاد. سکه نیز در ابتدا مرز حساس را از دست داد، اما در ادامه آن را پس گرفت.

کاهش عرضه دلار در بازار متشکل

به گزارش پول نیوز، دلار آمریکا معاملات امروز را با کاهش ۱۵۰ تومانی نسبت به نرخ عصر روز گذشته و با قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرد. دلار در همان ابتدای معاملات به زیر ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان کشیده شد. دلار قیمت‌هایی زیر ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان را نیز به ثبت رساند، اما در نهایت این مرز حساس را از دست نداد و روی آن متوقف شد.


نوسان کم‌دامنه در بازار درهم
قیمت درهم در طول معاملات امروز تقریبا ثابت و روی ۶ هزار و ۷۰۰ تومان قرار داشت. تحلیل‌گران معتقد بودند اگر قیمت درهم بالای ۶ هزار و ۷۰۰ تومان جابجا شود می‌تواند به رشد قیمت دلار کمک کند، اما قیمت درهم در معاملات امروز آنقدر کم‌نوسان بود که نتواست سیگنال خاصی به بازار دلار بدهد.

سکه مرز حساس را از دست نداد
با وجود آمار‌های تورمی هفته گذشته انتظار می‌رفت طلا این هفته را با روند صعودی آغاز کند، این اتفاق در شروع معاملات امروز نیافتاد. قیمت طلا از حوالی ۱۸۱۲ دلار به نزدیکی ۱۸۰۰ دلار لغزید و در حوالی ساعت ۱۵ و ۴۷ دقیقه عصر به وقت ایران روی ۱۸۰۳ دلار قرار گرفت. افت قیمت طلا به همراه کاهش قیمت دلار باعث شد، قیمت سکه در ابتدای امر کاهش یابد. قیمت سکه در شروع معاملات مرز حساس ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست داد و روی ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه در ادامه افزایش یافت و مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پس گرفت، قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز روی ۱۰ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان قرار داشت.

مقاومت سکه در مقابل کاهش قیمت با بزرگ شدن اندازه حباب آن همراه بود. اندازه حباب سکه که روز گذشته نزدیک صفر بود، بالای یک درصد قرار گرفت. (با احتساب قیمت ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی برای دلار، قیمت ۱۸۰۳ دلاری برای طلا و قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای سکه)

عرضه دلار متشکل کاهش یافت
در معاملات امروز قیمت انتهایی سنا نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشت و تنها ۱۲ تومان رشد کرد، اما قیمت متوسط دلار متشکل همراه با دلار بازار آزاد پایین آمد. قیمت متوسط دلار متشکل نسبت به روز گذشته ۱۱۹ تومان افت کرد و روی ۲۳ هزار و ۸۴۰ تومان قرار گرفت. دلار متشکل روز گذشته به کانال ۲۳ هزار تومان وارد شده بود و با ادامه روند کاهشی جایگاه خود را در این کانال تثبیت کرد. همراه با کاهش قیمت دلار عرضه آن در بازار متشکل ارزی ۱۶ درصد افت کرد و روی ۴ میلیون و ۸۵۵ هزار قرار گرفت. (این حجم عرضه زیر متوسطی که از هفت فروردین تا به امروز به دست می‌آید قرار می‌گیرد)

برچسب ها: دلار ، پول نیوز ، پول ، یورو ، ارز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: