کد خبر: ۳۵۸۷۷۶
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
0
سیاهکلی گفت: با گسترش صنایع پایین دستی میتوان کمبود درآمد‌های ارزی را جبران کرد.
ضرورت توجه دولت به بخش معادن و صنایع پایین دستی / ممانعت از خام‌فروشی اولویت سیاست‌گذاری‌ها باشد 
به گزارش پول نیوز، لطف اله سیاهکلی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پول‌نیوز در خصوص نبود صنایع پایین دستی در حوزه معادن گفت: اساس فعالیت‌های صنعتی؛ معدن است، استخراج معدن بدون صنایع پایین دستی به معنای خام فروشی است که این خام فروشی در حقیقت ظلم به کشور و مردم است.

وی افزود: کشورمان منابع معدنی بسیار غنی دارد و لازمه استفاده از این نعمت‌های خدادادی این است که صنایع معدنی را فعال و پویا نگهداریم که لازمه این کار ایجاد و گسترش صنایع پایین دستی است که بدین طریق میتوان کمبود درآمد‌های ارزی را جبران کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با فعال‌سازی صنایع پایین دستی هم درآمد‌های ارزی و همچنین کیفیت صادرات افزایش پیدا کرده و همچنین مواد لازم برای تولیدات داخلی فراهم میشود که در این صورت دیگر نیازی به واردات نخواهیم داشت.


نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در استخراج معادن بیان کرد: برای رفع مشکلات معادن و تسریع در روند کار، کمیسیون صنایع و معادن طرح‌هایی را در دست بررسی دارد که امیدواریم پس از تصویب در کمیسیون در دستور کار مجلس قرار گیرد.

سیاهکلی عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات در این حوزه ارائه مجوز از سوی دولت‌ها بوده بدین معنا که هیچ ضابطه‌ای برای مجوزدهی وجود نداشته و هر کسی با هر شرایطی حتی بدون هیچ تخصص و پشتوانه مالی، علمی و حتی وجاهت قانونی  میتواند مجوز معدن بگیرد و اغلب، چون افرادی که معدن به اسم شان ثبت شده، پشتوانه مالی برای استخراج معدن ندارند به این علت است که معادنی با مجوز، ولی بدون اقدام خاصی برای استخراج بلاتکلیف باقی می‌مانند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: