کد خبر: ۳۵۹۵۸۳
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
0
بیمه مرکزی در سال ۱۳۹۸ برنامه‌ای تلویزیونی تحت عنوان «دوربرگردون» برای مخاطبان خود در نظر گرفته بود که در قصد داشت با این برنامه فرهنگ سازی خرید بیمه نامه در کشور را گسترش دهد.
ضرورت فرهنگ‌سازی خرید بیمه نامه در کشور
بیمه مرکزی در سال ۱۳۹۸ برنامه‌ای تلویزیونی تحت عنوان «دوربرگردون» برای مخاطبان خود در نظر گرفته بود که در قصد داشت با این برنامه فرهنگ سازی خرید بیمه نامه در کشور را گسترش دهد این برنامه در ۵۲ قسمت در روز‌های پنجشنبه و جمعه به عنوان یکی از برنامه‌های تابستانه شبکه ۳ سیما درسال گذشته در جدول پخش این شبکه قرار گرفت. بر همین اساس یکی از ویژگی‌های برنامه تلویزیونی «دوربرگردون» اصلاح نقاط حادثه‌خیز کشور بود.

اما نکته قابل سوال این است که با وجود تلاش پی در پی بیمه مرکزی برای فرهنگ سازی صنعت بیمه، این موضوع تا کجا توانسته میان مردم جامعه رد و بدل شود؟

از آنجایی که محیط زندگی ما سرشار از ریسک است، شرکت‌های بیمه کاری که می‌کنند این است که در صورت وقوع رویداد زیانبار ناشی از ریسک، زیان مالی وارده را جبران می‌کنند، لذا بیمه ابزاری برای جبران مالی زیان یا خسارت وارده است.

بیمه به عنوان یکی از ابزار‌های مالی مدیریت ریسک و تامین امنیت و آرامش خاطر از یک سو سبب گسترش رفاه اجتماعی و از سوی دیگر باعث رونق اقتصادی در کشور می‌شود. صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی از یک سو به عنوان یکی از عمده‌ترین نهاد‌های اقتصادی مطرح بوده و از سوی دیگر فعالیت سایر نهاد‌ها را پشتیبانی می‌کند.

با شیوع ویروس کرونا در کشور، شرکت‌های بیمه حامی مردم در شرایط سخت بودند و با ارائه محصولات و پوشش‌های جدید بیمه ای، خسارت‌های وارد شده را جبران کردند.

بیشتر بخوانید: ارتباط مستقیم صنعت بیمه با سطح زندگی افراد یک جامعه
در همین رابطه سعید گیوه چی کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: صنعت بیمه می‌تواند به عنوان یک شاخص اصلی برای آن کشور در جهان محسوب شود بنابراین اقتصاد جهانی به سوی فضای مجازی و استارت آپ‌های بیمه‌ای حرکت می‌کند.

وی افزود: در آینده‌ای نه چندان دور، صنعت بیمه در کشور ما هم به آن سمت و سو حرکت خواهد کرد که به سوی جهانی شدن قدم بردارد در شورای عالی بیمه هم بر این موضوع تاکید فراوان است و آیین نامه‌های مرتبط با کارگزاری‌ها که می‌خواهند به صورت آنلاین فعالیت کنند، تصویب شده و در حال پیگیری است همچنین امروزه برخی کارگزاری‌های رسمی آنلاین بیمه، به رسمیت شناخته شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

این کارشناس صنعت بیمه مطرح کرد: بنای فروش آنلاین بیمه در کشور بر پایه اعتماد بوده که در کشور ما بر اساس فضای چهره به چهره صورت می‌گیرد و هیچ زمان نمی‌توان اعتمادی که میان نماینده و بیمه گذار در فضای چهره به چهره وجود دارد را نادیده گرفت.
 
گیوه چی بیان کرد: در کشور ما با وجود مشکلات اقتصادی امروز و چالش‌های زندگی روزمره خرید بیمه کار سختی است. بدون تعارف، «بیمه یک کالای لوکس در سبد خرید خانوار محسوب می‌شود».
 
این کارشناس صنعت بیمه اظهار کرد: توسعه فرهنگ بیمه‌ای در ابعاد مختلف سبب اطمینان و آرامش و در نتیجه تسریع و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری می‌شود، چون بیمه هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است و باید همه مردم از مزایای این سرمایه‌گذاری آگاه شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ضریب نفوذ بیمه توسط استارت آپ‌های بیمه‌ای افزایش نمی‌یابد؟ عنوان کرد: به دلیل اینکه اعتماد مردم به فضای مجازی و خرید انترنتی روند افزایشی ندارد ضریب نفوذ بیمه توسط این استارت آپ‌ها به عدد بالایی نمی‌رسد برهمین اساس برای خرید بیمه نامه، خرید چهره به چهره را ترجیح می‌دهند.

گیوه چی در خصوص اقدامات صنعت بیمه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه توسط استارت آپ‌ها گفت: وظیفه شرکت‌های بیمه و صنعت بیمه در کشور، فرهنگ سازی برای فروش محصولات جدید است بر همین اساس باید محصولات جدید بیمه‌ای را ارائه و بر اساس آن معرفی محصول صورت گیرد که در کنار آن اعتماد مردم به صنعت بیشتر شده و با فروش بیه نامه ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش می‌یابد.
 

گفتگو از سحر گلی زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: