کد خبر: ۳۶۰۹۱۰
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
0
مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت تجاری مرز بین المللی مهران پس از یک هفته تعطیلی بدلیل تردد زائران از این گذر مرزی، از سر گرفته شد.
ازسرگیری فعالیت تجاری در مرز مهران
روح الله غلامی اظهار داشت: بدلیل تردد زائران از مرز بین المللی مهران برای حضور در آئین‌های ویژه اربعین حسینی، فعالیت تجاری در این گذر مرزی از سوم مهرماه به مدت یک هفته تعطیل شد.

وی افزود: از روز شنبه دهم مهرماه و با پایان بازگشت زائران اربعین حسینی از این گذر مرزی فعالیت تجاری در این مرز از سر گرفته شد.

غلامی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه ۴۶۶ میلیون دلار کالا معادل ۹۱۴ هزار تن از مرز مهران به عراق صادر شده است افزود: صادرات کالا در این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۷۸ درصد و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۱۵۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام عمده کالا‌های صادراتی از این مرز را کاشی، سرامیک، آهن آلان، محصولات فلزی، محصولات پلاستکی، تره بار و میوه و... عنوان کرد.

وی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این گمرک گفت: رانندگان و تمام کسانی که در حمل و بارگیری کالا‌ها نقش دارند زیر نظر کارشناسان بهداشتی پایش می‌شوند و تمام محوطه تجاری گمرک مهران به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شود ضمن اینکه با ایجاد حوضچه ضدعفونی و داکت گندزدا کامیون‌ها هنگام ورود گندزدایی می‌شوند.

پایانه مسافری مرز بین المللی مهران از ابتدای شیوع کرونا برای تردد زائران و مسافران بسته بود. امسال و در ایام اربعین حسینی این گذر مرزی بنابر تصمیم مسئولان ستاد اربعین کشور تنها برای بازگشت ۶۰ هزار زائر ایرانی که سهمیه حضور در مراسم اربعین را داشتند باز شد.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودرو‌های شخصی، کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و خودرو‌های حامل زائران عتبات عالیات عراق است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: