May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۱۲۰۲
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
0
بازار روز شنبه با کاهش قیمت دلار و اکثر ارز‌های خارجی آغاز شده است.
کاهش مجدد قیمت دلار
قیمت دلار آمریکا حدود 1500 ریال در معاملات صبح امروز شنبه 17 مهرماه کاهش یافته است و انتظار می رود شاهد ادامه کاهش قیمت در بازار ارزهای خارجی باشیم که دلایل آن به چند عامل مختلف باز می گردد.

نخست اینکه با تغییر رئیس کل بانک مرکزی انتظار می رود مدیران تخریبگر در نهاد پولی کشور برکنار شده و مدیران متخصص بدون منافع شخصی جایگزین شوند که طبیعتا جلوی نوسانات بازار را می گیرند و همین عامل باعث می شود کار برای سفته بازان دشوار شود.

دوم اینکه، علی صالح آبادی رئیس کل جدید بانک مرکزی اعلام کرد از جانب عرضه ورود کرده و بازار ارز را کنترل می کند که نشانه تغییر در سیاست بانک مرکزی است. از دوران همتی، بانک مرکزی نه تنها عرضه ای انجام نمی داد، بلکه به صورت خریدار هم در بازار ارز وارد می شد.

سوم اینکه، کشش بازار به سمت بالا محدود است و ذی نفعان دریافت کننده دلار 4200 تومانی تمام تلاش خود را برای دستکاری قیمت ها به کار می برند، اما دلار 28 هزار تومانی برای اکثر خریداران فایده ای ندارد و واردات با این قیمت به صرفه نیست و امکان سفر خارجی هم با این رقم به دلیل گران شدن شدید سفر گزینه جالبی به نظر نمی رسد.

نتیجه اینکه انتظار افزایش قیمت دلار در بازار نباید داشت، اما ادامه حیات پرداخت دلار 4200 تومانی هم در سمت مقابل باعث می شود ریزش قیمت ها کند باشد و ادامه پیدا نکند. پس از حذف دلار 4200 تومانی شاهد ریزش بیشتر قیمت ها در بازار ارز خواهیم بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: