April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۱۳۵۷
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
0
یک کارشناس حوزه کار معتقد است افزایش کف حقوق و دستمزد کارگران در بهبود وضع معیشت آن‌ها اثرگذار است. وی با تاکید بر احیای بنگاه‌های راکد، تثبیت و تولید شغل را راهکار تقویت بازار کار می‌داند.
تقویت معیشت کارگران با افزایش کف حقوق
رضا محمودی گفت: هر برنامه‌ای که می‌خواهیم در حوزه اشتغال تدوین و پیاده سازی کنیم باید با انعطاف پذیری کامل باشد، چون ما در فضای تحریم قرار داریم و کرونا هم بر بسیاری از کسب و کار‌ها و بازار کار تاثیر گذاشته است.

وی افزود: طبعا در چنین فضا و شرایطی امکان اینکه بخواهیم اهداف اشتغال را به طور کامل محقق کنیم ممکن است دشوار باشد، ولی معتقدم برای آنکه به بازار اشتغال کشور کمک کنیم باید در گام اول روی تثبیت شغل و سپس تولید شغل متمرکز شویم.

این کارشناس حوزه اشتغال از احیای بنگاه‌ها و کارخانه‌های راکد به عنوان یکی دیگر از اقدامات موثر در بازار کار و رونق اشتغال نام برد و در ادامه افزود: ما می‌توانیم بنگاه‌ها را خصوصی‌سازی کنیم، ولی با فرمت تعاونی و ازاین طریق اشتغال موجود را حفظ کنیم.

محمودی افزایش کف حقوق کارگران را در تقویت معیشت آن‌ها اثرگذار دانست و گفت: در حوزه اشتغال کف دستمزد کارگران باید افزایش یابد و حقوق‌ها ترمیم شود. اگر این اتفاق بیفتد و فاصله ۱۰ میلیون تومانی حداقل دستمزد را با سبد خرید خانوار کم کنیم، به بهبود معیشت خانوار‌های کارگری کمک کردیم.

وی در پایان بر مشارکت دادن کارگران در سود کارخانه‌ها تاکید کرد و این کار را در بالا بردن انگیزه و روحیه کار و کیفیت تولیدات موثر خواند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: