کد خبر: ۳۶۲۸۱۸
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
0
معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت شرکت بیمه ملت، جایگاه IT در شرکت‌های بیمه را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: صنعت بیمه در زمینه تحول دیجیتال آنچنان که باید در استفاده از قابلیت‌ها و فناوری‌های موجود بروز نشده است.
صنعت بیمه در استفاده از فناوری‌های موجود آنچنان که باید بروز نشده است
"مسعود قراگوزلو"در سومین جلسه از سلسله وبینار‌های تحول دیجیتال، به بررسی لزوم تحول دیجیتال در فرایند‌های صدور پرداخت و گفت: در گذشته پرسش نامه‌ها به صورت کاغذی و مبتنی بردفاتر، دفاترکل و فرم‌های مختلفی بود که باید تکمیل می‌شد و وجود آن‌ها در حکم سند قطعی بود.

وی افزود: نگهداری اسناد کاغذی برای یک شرکت بیمه، بسیار هزینه‌بر بود و پس از گذشت زمان مشکلاتی برای آن‌ها بوجود می‌آمد که گاهی هم جبران ناپذیر بود.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت شرکت بیمه ملت، به اوایل دهه ۸۰ و حضور شرکت‌های بیمه خصوصی اشاره کرد و گفت:جامعه از شرکت‌های نوظهور بیمه انتظار داشت که از نظر ظاهری و چابکی در پاسخگویی به مشتریان با شرکت‌های دولتی و قدیمی تفاوت جدی داشته باشند.

قراگوزلو، ادامه داد: پس از افزایش تعداد شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی، این شرکت‌ها درتلاش برای کسب سهم بیشتر از بازار و رقابت با رقبای قدیمی ناچار بودند که در خدمات و سرویس دهی خود تحولی را پیاده سازی کنند.

وی، توضیح داد: شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی سعی کردند صدور بیمه‌نامه را سرعت بخشند و با کوتاه کردن بروکراسی‌های دست و پاگیر، خود را متفاوت‌تر نشان دهند.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت شرکت بیمه ملت، جایگاه IT در شرکت‌های بیمه را بسیار مهم خواند و افزود: هنگام تحول دیجیتال باید پایگاه داده، مدیریت فناوری اطلاعات، کرنگهداری و کانال انتقال داده‌ها بین مدیریت‌های مختلف اعم از شبکه فروش واحد‌های ستادی، مدیریت‌ها و لینک سنهاب بیمه مرکزی و سایر مصرف کننده‌ها باشد، بنابراین وجود یک سامانه IT بسیار قوی شرط غیرقابل انکار تحول دیجیتال است.

وی، دررابطه با مولفه‌های اولیه‌ای مثل فرم‌های پرسشنامه که به صورت سنتی انجام می‌گرفت، گفت:تحول دیجیتال، هوش مصنوعی، بلاکچین و اپلیکیشن‌ها در صدور بیمه نامه بسیار موثرخواهند بود.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت شرکت بیمه ملت، اذعان داشت که صنعت بیمه در زمینه تحول دیجیتال آنچنان که باید در استفاده از قابلیت‌ها و فناوری‌های موجود بروز نشده است.

قراگوزلو، افزود: از آن‌طرف، تکنولوژی بسیار سریع پیش رفته و باید با مشابهت سازی این تکنولوژی‌ها را وارد صنعت بیمه کرد تا از حالت سنتی که بسیار هزینه زا، دشوار و با احتمال تقلب همراه است به سمت حذف آن‌ها رفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: