May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۲۷۵
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
0
نایب رئیس اتحادیه طلا گفت: یکی از دلایلی که در چند وقت گذشته موجب کاهش حباب سکه شده است کاهش تقاضا در بازار است. کاهش تقاضا در بازار هیجان و انگیزه در خریداران و فروشندگان را کم کرده است.
در یک سال گذشته قیمت طلا و سکه در محدوده خاصی نوسان داشت
رشد قیمت دلار در پایان آبان و شروع آذر ماه متغیر مهمی بود که زمینه‌ساز افزایش قیمت فلز گران‌بهای داخلی نیز شد. سکه حتی در آخرین روز آبان‌ماه توانست خود را به بالای خط مهم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برساند و با ۱۱۰ هزار تومان رشد به بهای ۱۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان برساند.

با ثبت این رشد میزان بازدهی فلز گران‌بهای داخلی در آبان ماه به ۸/ ۵ درصد رسید. سکه از ابتدای سال نیز بالای ۱۳ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

امروز شنبه 6 آذر 1400 هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲،۵۰۴،۰۰۰ ریال و همچنین انس جهانی طلا با ۰.۰۴ درصد رشد به ۱،۷۷۸.۱۲ دلا رسید. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۵،۷۱۰،۰۰۰ ریال رسید.

هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۲۳،۰۵۰،۰۰۰‬ ‬ ریال رسید. هر عدد نیم سکه به قیمت ۶۴،۶۰۰،۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۷،۸۵۰،۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲،۹۸۰،۰۰۰ رسید. قیمت هر دلار آمریکا به ۲۷۷،۵۳۲ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۱۶،۱۲۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۸۶،۹۶۰ ریال رسید.

بازار سکه روز جاری را در حالی آغاز کرد که قیمت هر قطعه سکه امامی، روز گذشته با ۷۵۰,۰۰۰ ریال کاهش به رقم ۱۲۵,۷۱۰,۰۰۰ رسیده بود با این حال در روز جاری، سکه طرح جدید با رقم ۱۲۶,۶۹۰,۰۰۰ داد و ستد خود را شروع نموده که این رقم تا لحظه تنظیم این گزارش برابر با ۱۲۵,۵۸۰,۰۰۰ می‌باشد.

در بازار امروز، قیمت سکه در بالاترین معاملات به ثبت رسیده ۱۲۶,۷۵۰,۰۰۰ ریال و در کف معاملاتی نیز با رقم ۱۲۵,۳۰۰,۰۰۰ دادو ستد گردید.

بررسی روند قیمت و نوسانات سکه، گویای این است که این مسکوک در روز‌های مشابه سال گذشته یعنی در مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۶ برابر با ۱۰۸,۹۹۰,۰۰۰ ریال معامله شده بود که این به معنای افزایش ۱۶,۵۹۰,۰۰۰ ریالی سکه در یک ساله گذشته می‌باشد. این در حالی است که بازار سکه در بازه ۶ ماهه، نوسانی برابر با ۲۱.۷۲ درصد یا ۲۲,۴۱۰,۰۰۰ ریال را پشت سر گذاشته و این رقم برای دوره زمانی سه ماهه ۶,۰۲۰,۰۰۰ ریال و برای دوره یک ماهه برابر با ۶,۴۷۰,۰۰۰ ریال می‌باشد.
 
عدم هماهنگی بین رشد دلار و سکه و شاخص قیمت مصرف‌کننده ممکن است در ۵ماه انتهایی سال زمینه‌ساز تغییرات بنیادی در بازار شود. به نظر می‌رسد از ابتدای سال معامله‌گران در انتظار ایجاد یک توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها هستند و همین عامل موجب شده است که سکه و دلار نسبت به شاخص قیمت مصرف‌کننده عقب بمانند. در صورتی که توافقی رخ ندهد، سکه و دلار تا حدی سعی خواهند کرد که جاماندگی خود را جبران کنند.

تعیین تکلیف طلا

در شرایطی که همه نگاه‌ها به انتخاب رئیس آینده فدرال‌رزرو آمریکا از سوی جو بایدن دوخته شده، اونس طلا منتظر عامل تاثیرگذار جدید برای فتح مرز ۱۹۰۰دلار است.

بازار طلا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟
 
قیمت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان رسیده است و قیمت طلا ۱۸ عیار به ۱۲،۵۰۴،۰۰۰ ریال افزایش داشته است. با توجه به تاثیرپذیری قیمت طلا و سکه از قیمت دلار، شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

محمدکشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با پول نیوز از کاهش تقاضا در بازار خبر داد و توضیح داد: در یک سال گذشته قیمت طلا و سکه در همین محدوده موجود نوسان داشته‌اند. اگر افزایش و یا کاهش زیادی هم ثبت کردند بعد از مدتی دوباره به قیمت تعادلی خود رسیده‌اند.

کشتی‌آرای در ادامه توضیح داد که یکی از دلایلی که در چند وقت گذشته موجب کاهش حباب سکه شده است کاهش تقاضا در بازار است. کاهش تقاضا در بازار هیجان و انگیزه در خریداران و فروشندگان را کم کرده است.

نایب رئیس اتحادیه، یکی از عوامل کاهش تقاضا در بازار را عدم بازدهی مناسب بازار طلا و سکه در یک سال گذشته دانست. او بر این عقیده است که بازار طلا و سکه که بیشتر جلوه سرمایه‌گذاری دارد، به دلیل آن که در یک سال گذشته بازدهی خوبی را ثبت نکرده انگیزه خرید و فروش را کم کرده است. در نهایت همین موضوع باعث کاهش تقاضا در بازار شده است.
 
بازار آتی سکه

در امتداد بازار نقدی، بازار آتی نیز شاهد تحولات و معاملاتی بود که در نتیجه آنها، زعفران نگین / خرداد نرخ ۱۲۲,۳۰۰ ریال را تجربه کرد و برای زعفران پوشال / خرداد قیمت ۱۰۹,۶۰۰ به ثبت رسید و در مقابل زعفران نگین / تیر نیز رقم ۱۰۶,۵۰۰ ریال تثبیت شد. همچنین به ترتیب نرخ تسویه روزانه برای زعفران نگین / خرداد، زعفران پوشال / خرداد و زعفران نگین / تیر به ترتیب ۱۲۴,۰۹۶ ریال، ۱۱۵,۳۵۸ ریال و ۱۱۱,۲۶۱ ریال به ثبت رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: