April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۸۱۸
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
0
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت ارزیابی اجتماعی و فرهنگی پروژه های عمرانی در پایتخت تاکید کرد.

ضرورت ارزیابی اجتماعی و فرهنگی پروژه های عمرانی در پایتخت
مهدی پیرهادی در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: در بحث مناسب سازی فضاهای شهری موضوع ارزیابی اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها را باید مورد توجه قرار دهیم. این موضوع در حوزه اجتماعی و فرهنگی به عنوان یکی از موضوعات کلیدی در هر پروژه عمرانی باید مورد توجه باشد.

وی افزود: در ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی قبل، حین و بعد از اجرای پروژه‌ها ضرورت اجرای آن پروژه و بحث مناسب سازی ویژه افراد کم توان باید مورد توجه قرار ‌گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر بحث مناسب سازی در پروژه ارزیابی اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها به درستی دیده شود، نقش بسزایی در شهر خواهد داشت.

پیرهادی از شهرداری تهران خواست قبل از نظام بودجه‌ریزی عمرانی، موضوع ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها به صورت خاص دیده شود. در دوران شهرداری محمدباقر قالیباف بر روی ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه ها تاکید زیادی وجود داشت و وقتی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی انجام شود، به این نتیجه می توان رسید که آیا آن پروژه اجرا شود یا خیر؟.


وی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به روز پنجم دسامبر روز جهانی داوطلب، این روز را گرامی داشت و گفت: کارهای داوطلبانه با رویکرد دستگیری از نیازمندان و قشر آسیب‌پذیر انجام می‌شود و در دین ما نیز بر این موضوع تاکید شده است و انبیا و اوصیا نیز بر کارهای داوطلبانه تاکید داشتند و در کشور گروه‌های داوطلب در قالب سمن ها و NGO ها و گروههای جهادی به آن پرداختند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در ایام کرونا گروه‌های جهادی کارهای بسیار ویژه‌ای را در پایتخت و کشور انجام دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: