April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

با خرید برگ اوراق مسکن 280 میلیون تومان وام مسکن بگیرید

این روزها خرید مسکن به یکی از دغدغه‌های اساسی جوانان مخصوصاً زوجین تبدیل شده است و وام گرفتن برای خرید اپارتمان و خانه مسکونی از جمله روش‌هایی است که تا حدود زیادی بار سنگین هزینه‌ها را از روی دوش افراد برداشته است. با این حال دریافت وام مسکن نیز دارای یکسری شرایط است که فقط در صورت در نظر گرفتن آنها عملیاتی خواهد شد. همانطور که می‌دانید از جمله روش‌های دریافت وام مسکن خرید برگ اوراق مسکن است که هر ساله با توجه به قوانین جدید از سر گرفته می‌شود. اگر در این رابطه اطلاعات چندانی ندارید، توصیه می‌کنیم مقاله امروز ما را تا انتها دنبال کنید.

قیمت اوراق از فروردین تا آبان 1400

اوراق مسکن ارائه داده شده در ماه فروردین دارای قیمت 107 هزار و 300 تومان، برای ماه اردیبهشت 107 هزار و 900 تومان و برای ماه خرداد نیز 107 هزار و 500 تومان است. در این میان اوراق تیر، مرداد و شهریور نیز با قیمت‌های 107 هزار و 600 تومان و 107 هزار و 300 تومان معامله می‌شود. این موضوع در حالی است که قیمت‌های اوراق تسهیلات مسکن در مهر و آبان ماه به 107 هزار و 700 تومان و 108 هزار 500 تومان رسیده است. با توجه به قیمت اوراق مسکن کسانی که به دنبال تسهیلات خرید مسکن هستند باید بتوانند با توجه به نرخ هر ماه اوراق مورد نظر خود را خریداری کنند.

قیمت اوراق مسکن آذر ماه 1400 چگونه است

با توجه به خبرهای منتشر شده می‌توان گفت که به منظور افزایش رفاه حال مشتریان و کسانی که قصد دریافت چنین تسهیلاتی را دارند، متقاضیان برای دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم می‌توانند تنها برای دریافت 50 درصد از میزان تسهیلات، درخواست اقدام خرید اوراق را داشته باشند. 50 درصد دیگر تسهیلات بدون خرید اوراق و از محل منابع تسهیلات سپرده به آنها پرداخت می‌شود که این خبر می‌تواند به عنوان یک خبر بسیار خوب برای کسانی باشد که به دنبال دریافت تسهیلات وام مسکن هستند.

باید خاطر نشان که این تسهیلات در نظر گرفته شده شامل تسهیلات جعاله مسکن نیز می‌شود. تسهیلات جعاله مسکن در سراسر کشور 80 میلیون تومان است. تا قبل از این متقاضیان باید 160 میلیون فقره اوراق خریداری می‌کردند که از آذرماه این مقدار به نصف کاهش پیدا کرده است.

آیا امکان افزایش تسهیلات وام مسکن وجود دارد

کارشناسان امر در حوزه مسکن بر این باورند که طرح‌های افزایش قدرت خرید مسکن ابتدا باید به تایید بانک مرکزی برسد تا در ادامه بتوان با تأمین منابع، دریافتی‌های وام مسکن را افزایش داد. همانطور که در این مقاله هم اشاره کردیم، برای خرید برگ اوراق در سال 1400، هزینه‌های کمتری نسبت به سال گذشته احتیاج بوده است که این امر نشان از قدرت خرید بیشتر افراد مخصوصاً زوجین در برابر مسکن می‌دهد.

با این حال ممکن در سال آتی با در نظر گرفتن قوانین جدید و دریافت تأیییده از بانک مرکزی وام مسکن افزایش یابد و هزینه‌های خرید برگ اوراق مسکن نیز به جهت بازپرداخت ساده‌تر وام، کاهشی شود.

مزایای دریافت وام مسکن از طریق خرید برگ اوراق

دریافت وام‌های این‌چنینی دارای یکسری مزایا است که برای افرادی که در ابتدای جوانی هستند و می‌خواهند یک زندگی مشترک را آغاز کنند، بسیار مفید است. البته که بازپرداخت وام ممکن است سخت باشد اما با در نظر گرفتن یک‌سری موارد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. به طور کلی می‌توان از موارد زیر بعنوان مزایای دریافت وام مسکن از طریق خرید برگ اوراق اشاره کرد:

  • نیازی به خواباندن پول برای دریافت وام نیست.
  • بازپرداخت وام 12 ساله است که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
  • برای هر یک از زوجین قابل دریافت است که مبلغ وام را افزایش می‌دهد.
  • برای مجردها نیز این امکان وجود دارد که از چنین وامی بهره ببرند.
  • دردسرهای دریافت وام از روش‌های دیگر را نیز ندارد.

دریافت اطلاعات بیشتر و بروزسانی اخبار وام مسکن با راهنمای همشهری

همانطور که می‌دانید مطلع شدن از آخرین اخبار و اگهی های حوزه مسکن از قبیل رهن و اجاره اپارتمان، خرید و فروش واحد اداری و تجاری و اخبار وام مسکن می‌تواند در بهتر عمل کردن دریافت سریع‌تر وام و خرید خانه و آپارتمان کمک کند. به همین منظور نیاز به یک بستر معتبر خواهد بود تا بتوان چنین مواردی را به سرعت بازنگری کرد. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم که از سایت راهنمای همشهری استفاده کنید چرا که مشاوران و مدیران این سایت اخبارهای مهم این‌چنینی را بلافاصله پس از انتشار در سایت به ثبت خواهند رساند.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: