May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۲۵۸
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز ۴۰ هزار و ۶۵۲ واحد رشد کرد و به عدد یک میلیون و ۳۵۹ هزار واحد رسید.
جهش شاخص بورس به نیمه کانال ۱.۳ میلیونی
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز ۴۰ هزار و ۶۵۲ واحد رشد کرد و به عدد یک میلیون و ۳۵۹ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۹ هزار و ۵۵۸ واحدی، به ۳۵۷ هزار و ۷۶۷ واحد رسید. همچنین شاخص فرابورس ۲۶۱ واحد بالا آمد و ۱۸ هزار و ۷۸۴ واحد را ثبت کرد.

نماد‌های فارس، فولاد و فملی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس داشتند و امید، نمرینو و ثاباد سه نمادی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.

ارزش معاملات بورس امروز به ۴ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات فرابورس نیز هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان بود.
 
در همین رابطه نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: فشار فروش هفته‌های اخیر تا حدودی با تعیین تکلیف بودجه و اتخاذ تصمیماتی در خصوص متغییر‌های موثر بر بازار سرمایه، از بین رفته است.

وی افزود: با مشخص شدن ۱۰ بند پیشنهادی دولت سیگنال مثبت به بازار داده شد و خیال بورس تا حدودی راحت شد و نتیجه روی تابلوی معاملات قابل مشاهده است. البته روند‌های صعودی با شک و تردید شروع می‌شوند و از نظر تابلوی معاملات باید چندین بار شاهد حمله خریداران باشیم تا بتوانیم به نتیجه‌گیری رشد در بورس برسیم.

میرزایی اظهار کرد: در حوزه ورود نقدینگی، حقیقی‌ها زیاد اولویت بازار نیستند و اکنون برای رشد به پول حقوقی‌ها نیاز است. روی نماد‌های متعدد می‌بینیم که حقوقی‌ها بعد از مدت‌ها خریدار بودند. این یک سیگنال مثبت و نشانه‌ای برای شروع روند مثبت در بازار است.

این کارشناس اظهار کرد: به بازار خوش‌بینم و امیدوارم این روند برای چند روز ادامه‌دار باشد. شاخص کل بورس روی یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد مقاومت دارد و باید ببینیم واکنش بازار در آن محدوده چه خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: