کد خبر: ۳۶۸۸۵۵
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
0
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه ۲۳ دی تا پایان وقت یک‌شنبه ۲۶ دی به علت شدت فعالیت سامانه بارشی‌ در نواحی سردسیر و مرتفع برف و کولاک برف‌ پیش‌بینی می‌شود.
محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در بخش‌هایی از کشور بارش باران و در ارتفاعات بارش برف داشتیم، روز آینده در غرب و شمال غرب همچنین ارتفاعات غربی البرز بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است.

وی افزود: روز پنج‌شنبه ۲۳ دی با ورود سامانه بارشی در غرب و شمال غرب همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه شدت و گسترده سامانه بارشی افزایش می‌یابد و در نیمه غربی کشور سواحل غربی خزر، سواحل غربی خلیج فارس، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، بارش باران، وزش شدید موقت باد، رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف خواهیم داشت.

هشدار وقوع برف و کولاک در چندین استان و توصیه به کشاورزان و دستگاه‌های امدادی

وی گفت: روز پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ تا پایان وقت یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶، به علت شدت فعالیت سامانه بارشی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، در نواحی مستعد ریزش تگرگ و در نواحی با اقلیم سرد و مرتفع بارش برف و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: این شرایط روز جمعه در غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان، شمال و شرق خوزستان، شمال غرب فارس، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، ارتفاعات در استان‌های تهران، البرز، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین روز شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ در فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، نوار غربی آذربایجان غربی، لرستان، نیمه غربی اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات تهران، مازندران و البرز و روز یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ در هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب فارس و خراسان جنوبی این شرایط جوی پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: اثر این مخاطره جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز‌ها احتمالا خواهد بود.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبرو‌ها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، تجهیز خودرو‌ها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی و آمادگی برای برف روبی، در دستور کار باشد.

بارش‌ها هفته آینده هم ادامه دارد

اصغری ادامه داد: شنبه ۲۵ دی فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور ادامه دارد و شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهار محال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب لرستان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز جمعه ۲۴ دی در جنوب غرب کشور و روز بعد شنبه ۲۵ دی به تدریج در جنوب، مرکز و شرق کشور وزش باد شدید و برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی هوا در برخی کلان‌شهرها/ کاهش دما تا ۱۰ درجه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در تهران و کرج و در سه روز آینده در اصفهان کاهش کیفیت هوا ناشی از انباشت آلاینده‌های جوی داریم.

اصغری بیان کرد: روز جمعه ۲۴ دی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود، همچنین از جمعه تا اوایل هفته آینده کاهش دما در نیمه غربی کشور خواهیم داشت.

کاهش محسوس دما در چندین استان/هشدار خسارت به محصولات کشاورزی

وی بیان کرد: از اوایل وقت یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ تا اوایل وقت دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ کاهش محسوس دما روز یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ در ایلام، خوزستان و روز دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ در بوشهر و فارس پیش‌بینی می‌شود و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: توصیه می‌شود مصرف کود‌های پتاسه (سولوپتاس) و ترکیبات بُر و روی (مانند فروت ست) و کود‌های اسید آمینه به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان، جهت مقاوم‌سازی درختان به سرما، تامین سوخت و سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما، در دستور کار باشد.

وزش باد شدید موقت فرداشب در تهران

اصغری درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، همراه با غبار صبحگاهی به تدریج صاف پیش‌بینی می‌شود و فرداشب در برخی ساعات وزش باد شدید در تهران داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای سه درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده در ۱۰ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: