کد خبر: ۳۷۰۶۴۶
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
0
صندوق تامین خسارت‌های بدنی در راستای سیاست‌های دولت مردمی در تدوین "پیوست عدالت" برای سومین مرتبه در سال جاری، بخشش جریمه دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری را با همراهی و مساعدت وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه مجمع به تصویب رساند.
فرصت طلایی بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
مهندس مجید بهزادپور مدیر عامل صندوق، با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: در آستانه چهل و سومین طلیعه فجر انقلاب و با توجه به سیاست‌های دولت مردمی در تدوین"پیوست عدالت " و هم سو با رویکرد‌های جدید وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس مجمع صندوق و راهبرد‌های جدید این وزارت خانه و توصیه‌های حمایتی ایشان، با تصویب مجمع، جرایم دیرکرد فاقدین بیمه شخص ثالث مورد بخشودگی قرار گرفت.

ایشان با بیان اینکه در طرح موسوم به «بخشودگی جرایم در جشن ملی ۱۴۰۰»، به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر و کاهش هزینه مالی خانوار‌های کم توان، بخشودگی جرایم تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینیِ فاقد بیمه‌نامه در دستور کار قرار دارد افزود: این طرح از بیستم بهمن تا دهم اسفند سال جاری به مدت ۲۰ روز، با رویکرد مساعدت و همراهی با کلیه متقاضیان در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

ایشان با بیان اینکه بر اساس بند ب ماده ١٩ اساسنامه صندوق، اخذ جریمه دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث از جمله منابع مهم مالی به شمار می‌رود گفت: تسهیل امور مردم از تاکیدات مقام عالی وزارت اقتصاد است و با وجود تحمیل هزینه مالی آن به دولت، وزارت اقتصاد مجدانه پیگیر اجرایی شدن آن و تسهیل و تسریع آن برای مردم بوده است.

این مقام مسئول افزود: اجرای طرح موسوم به ماده ١٣ که در آن مکانیزاسیون پرداخت خسارت‌های صندوق اجرایی شد و چندی پیش به بهره برداری رسید نیز در راستای همین راهبرد دولت مردمی بوده است.

بهزادپور با بیان اینکه با اعطای فرصت به مشمولین این بخشودگی موقت که با مساعدت ارکان تصمیم ساز صندوق فراهم شده است، هموطنان عزیر می‌توانند با بهره برداری از این فرصت، نسبت به کنترل و کاهش آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی فقدان پوشش‌های بیمه نامه شخص ثالث اقدام کنند، تصریح کرد: با مساعدت ارکان تصمیم ساز صنعت بیمه، علاوه بر طرح «بخشودگی جرایم در جشن ۱۴۰۰» صندوق در مدت ۲۰ روز، برخی شرکت‌های بیمه نیز با فروش اقساطی بیمه نامه شخص ثالث، گام دیگری را در جهت تسهیل تهیه پوشش‌های بیمه‌ای برداشته اند که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نمایندگان بیمه در سراسر کشور از جزئیات آن اطلاع حاصل نمایند.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی افزود: بر اساس این مصوبه کلیه شرکت‌های بیمه‌ای در بازه زمانی تعیین‌شده از دریافت جریمه مذکور از متقاضیان این بیمه نامه خودداری خواهند کرد.

ایشان در خاتمه یادآوری کرد: بیمه نامه شخص ثالث پوششی است که در مواقع بروز سوانح رانندگی می‌تواند خطای انسانی را پوشش دهد و مشکلات مالی و جانی حادثه را برای خانوار‌های درگیر کمتر کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: