کد خبر: ۳۷۱۶۰۰
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
0
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل تعیین تکلیف دارایی های واحد تولیدی در جریان تملیک یا تملیک شده توسط موسسات اعتباری را ابلاغ کرد.
شورای پول و اعتبار، تکلیف دارایی های واحد تولیدی در جریان تملیک بانک ها و موسسات اعتباری را مشخص کرد
به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری و هماهنگی دادستانی کل کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شبکه بانکی کشور جهت اجرای تکالیف شورای پول و اعتبار برای جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و تسهیل بازگشت بنگاه‌های تولیدی به چرخه تولید دستورالعمل تعیین تکلیف دارایی‌های واحد تولیدی در جریان تملیک یا تملیک شده توسط موسسات اعتباری را ابلاغ کرد.

بر اساس دستور العمل شورای پول و اعتبار، واگذاری دارایی‌های واحد تولیدی تملیک شده به مالک قبلی آن، منوط به درخواست مکتوب مالک قبلی، از طریق مذاکره و به صورت نقدی و اقساطی امکان پذیر است.

واحد‌های تولیدی برای تملیک دارایی‌ها به روش اقساطی باید از طریق قرارداد اجاره به شرط تملیک و پرداخت حداقل ۱۰ درصد مبلغ بدهی مالک قبلی به صورت نقدی اقدام کنند که مدت بارپرداخت این بدهی با احتساب یک دوره تنفس یکساله، حداکثرپنج سال پیش بینی شده است.

این دستورالعمل شامل دارایی‌هایی واحد‌های تولیدی که حداکثر یک سال از تملیک ان‌ها گذشته باشد می‌شود و در مورد اشخاصی که دارایی واحد تولیدی آن‌ها پیش از ابلاغ این شیوه‌نامه به تملک بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی درآمده است، مشروط بر آنکه بیش از ۱۸ ماه از تملک آن دارایی‌ها سپری نشده باشد، مهلتی حداکثر شش‌ماهه از زمان ابلاغ این دستورالعمل در نظر گرفته می‌شود تا درخواست خود را به واحد بانکی یا موسسه اعتباری مربوطه اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، دستورالعمل تعیین تکلیف دارایی‌های واحد تولیدی در جریان تملیک یا تملیک شده توسط موسسات اعتباری، یک هزار و سیصد و بیست و هشتمین جلسه شورای پول و اعتبار در تاریخ پنجم بهمن سال جاری به تصویب رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: