April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۱۷۲۳
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
0
نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون نخست‌وزیر ازبکستان برگزار شد.
روابط اقتصادی ایران و ازبکستان با وضع مطلوب فاصله زیادی دارد
سید رضا فاطمی‌امین در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان، با بیان اینکه در فرصت کوتاهی که هیئت ازبکستانی در ایران حضور داشت، موضوعات متعددی برای همکاری مشترک پیشنهاد شد که در حال نهایی شدن است، گفت: ایران و ازبکستان سوابق و مشترکات دینی و فرهنگی زیادی دارند.

وی افزود: ما با شما احساس غرابت داریم و علاقه‌مند به توسعه روابط دو کشور هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: روابط اقتصادی دو کشور فاصله زیادی با وضعیت مطلوب دارد که امیدواریم این اجلاس آغاز گسترش روابط ایران و ازبکستان باشد.

پیش از اظهارات فاطمی‌امین، علایی معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و «عمر زاق‌اُف» معاون نخست‌وزیر ازبکستان و وزیر توسعه سرمایه‌گذاری خارجی این کشور در حال برگزاری است که سیزدهمین دوره آن دو سال قبل در ازبکستان برگزار شده بود.

وی ادامه داد: قبل از این اجلاس، کمیته‌های مختلفی برگزار شد که شامل تجارت، صنعت و معدن، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، استاندارد، گمرک، مناطق آزاد، انرژی، گردشگری، فناوری، ترانزیت و کشاورزی می‌شود.

معاون سازمان توسعه تجارت تأکید کرد: ماحصل این جلسات به عنوان سند پایانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان خواهد بود که از سوی وزرای دو کشور امضا می‌شود. دو سند هم در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و همکاری‌های فرهنگی به امضا می‌رسد.

علایی گفت: امروز معاون نخست‌وزیر ازبکستان با حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان، ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور دیدار داشت، فردا نیز با محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور نشستی برگزار می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: