April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۳۵۹
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
0
فرقی نمی کند پنجره هایی بزرگ در خانه دارید، یا کوچک. آن ها زیبایی شناسی خاصی را برای منزل تان به ارمغان می آورند. پنجره ها به نور طبیعی اجازه ورود می دهند و فضایی فراهم می کنند که نمی توان آن را با هیچ لوازم روشنایی مرتبط با طراحی داخلی جایگزین کرد. آن ها دریچه لذت بردن ما از دنیای بیرون هستند، همزمان که امنیتی را ایجاد می کنند که به دنبال آنیم. از این راهکارهای خلاقانه پیروی کنید تا پنجره هایی باصفا و خوشایند تر داشته باشید.

ایده هایی برای داشتن پنجره جذاب تر

در ذهن هر پنجره خاطراتی باقی است. پنجره ها باخبرند از آن چه درون و بیرون خانه می گذرد. آن ها غم و شادی ما را دیده اند و همدم لحظه های ما هستند. چه بسیار نگاه ها که پنجره ها پیوند داده اند و چه بسیار تصویرها که به ثبت رسانده اند. آن ها پلی بین آغوش گرم خانه و دنیای بیرون اند و بدون آن ها، هیچ خانه ای کامل نیست. به همین دلیل است که زیبایی شان اهمیت دو چندانی دارد و جذابیت شان می تواند دل مان را خوش‌تر کند، روح مان را نوازش کند و چشیدن طعم نور را مزه‌دار تر. با داشتن ایده هایی برای پنجره هایی جذاب تر، لحظه هایمان را به یاد ماندنی کنیم. با این مطلب همراه باشید.

فرقی نمی کند پنجره هایی بزرگ در خانه دارید، یا کوچک. آن ها زیبایی شناسی خاصی را برای منزل تان به ارمغان می آورند. پنجره ها به نور طبیعی اجازه ورود می دهند و فضایی فراهم می کنند که نمی توان آن را با هیچ لوازم روشنایی مرتبط با طراحی داخلی جایگزین کرد. آن ها دریچه لذت بردن ما از دنیای بیرون هستند، همزمان که امنیتی را ایجاد می کنند که به دنبال آنیم. از این راهکارهای خلاقانه پیروی کنید تا پنجره هایی باصفا و خوشایند تر داشته باشید.

از پرده‌ی Shade استفاده کنید

پرده های Shade مثل پرده های معمولی از جنس پارچه هستند، اما مدرن تر و مینی‌مال‌تر اند و در معماری داخلی روز دنیا استفاده می شوند. خیلی از افراد آن ها را برای تزیین پنجره های خود بر می گزینند چون تنظیم آن ها آسان است. سایه های «بامبو» به تازگی در طراحی داخلی کاربرد زیادی پیدا کرده اند. همچنین می توانید از سایه های «رومی» استفاده کنید، چون وقتی به عقب کشیده می شوند، به زیبایی تا می خورند.

شیدهای رومی از خاص ترین انواع پرده های بالا رونده به شمار می روند. رومی یا رومن مناسب برای فضاهای Luxury است که تمایل دارید مدرن و با وقار به چشم بیایند. شید رومی در رنگ های گوناگونی ساخته می شود و با هر دکوراسیونی می تواند سازگار شود. از جنس پارچه است و به گونه ­ای طراحی شده  که با حرکت به سمت بالا، به صورت آکاردئونی تا می­ شود.

شید های رول نیز برای پنجره یو پی وی سی داخل بازشو مناسب هستند. این شیدها وقتی کاملا جمع می شوند در استوانه‌ای قرار می گیرند و هیچ بخشی از آن دیگر معلوم نخواهد بود و به این صورت از نور طبیعی به شکل کامل می توان بهره مند شد.

ایده هایی برای داشتن پنجره جذاب تر

فوت کوزه گری درباره ابعاد پرده

اگر تصمیم به خرید پرده حریر را دارید لازم است اندازه آن را به صورتی محاسبه کنید که ۲ سانتی متر از کف منزل فاصله داشته باشد، ولی پرده مجلسی جالب تر است که تا حدی به زمین کشیده شود و به فاصله از کف خانه نیاز ندارد. توجه کنید که بهتر است عرض پرده را ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر بیشتر از اندازه عرض خود پنجره محاسبه کنید که منزل شما بزرگ تر به نظر برسد و پنجره جذاب تر. اگر دیوار و قاب پنجره فضای اضافی دارد، میل پرده را ۱۰ سانتی متر بیشتر از پنجره تهیه کنید و به شکل وسط چین آن را نصب کنید، تا پنجره بزرگ تر جلوه کند، یعنی ۵ سانتی متر از سمت راست و ۵ سانتی متر از سمت چپ بیرون بزند.

بین مجلسی و حریر، کدام پرده را انتخاب کنیم؟

پرده مجلسی را از موادی با ضخامت و وزن بیشتر تولید می کنند که بتواند در صورت نیاز، مانع از ورود نور خورشید در طول روز به منزل و اتاق شود. استفاده از این نوع پرده در گذشته بیشتر رواج داشت، چون کدل مجلسی برای خانه هایی با سبک طراحی داخلی تجملی بیشتر به کار می رود و بسیاری از صاحبان خانه ها سعی می کردند از این الگو پیروی کنند. این نوع پرده سقف تا کف خانه را می پوشاند. پرده مجلسی گران تر از پرده حریر است. پرده حریر را از پارچه سبک تر می سازند تا نور خورشید را بتوان همزمان با حفظ حریم خانه، به اتاق دعوت کرد. منازلی که مدل مجلسی را استفاده می کنند، از پرده حریر فقط در اتاق آشپزخانه به کار می گیرند. در سال های اخیر چون نورگیری آپارتمان ها کاهش یافته و سلیقه افراد به سبک دکوراسیون مدرن و مینیمالیسم تغییر کرده، پرده حریر برای تمام پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پنجره یو پی وی سی استفاده کنید

پنجره های دو جداره یو پی وی سی علاوه بر آن که عایق انرژی هستند، جلوی ورود آلودگی صوتی و گرد و خاک را به خانه می گیرند، بسیار زیبا و ساده اند. برندهایی داخلی مثل هافمن علاوه بر کیفیت، تلاش کرده اند طراحی ساده و مدرن را در پنجره های جدیدشان اجرا کنند و با نصب این نوع پنجره، طراحی داخلی خانه خود را تکمیل می کنید. پنجره دو جداره یک سیستم عایق است که بین دو صفحه شیشه‌ی آن گاز آرگون یا کریپتون تزریق می شود و این گاز در این فضا محبوس می شود.

پنجره دو جداره به دلیل داشتن پروفیل uPVC به پنجره یو پی وی سی معروف است که ماده ای است به خودی خود عایق. پنجره دو جداره عایق گرد و خاک و صدا نیز هست، اما همه تولیدکنندگان این ویژگی را علاوه بر عایق انرژی ندارند. هافمن پنجره ای برای شما فراهم می کند که تمام قابلیت های یاد شده را دارد و با پرداخت قیمت پنجره دوجداره یک قدم به داشتن پنجره جذاب تر نزدیک می شوید.

گیاهان سبز در کنار پنجره خود قرار دهید

قرار دادن گیاهان سبز رنگ در نزدیکی پنجره و پرده ترکیب جذابی با نور می سازد. از طرفی گیاهان به نور و هوا نیاز دارند و اطراف پنجره برای شان جای مناسبی است، از طرف دیگر داشتن رنگ سبز ارگانیک به همراه گلدان هایی به رنگ های خنثی مثل سفید و خاکستری، پالت رنگی شما را تکمیل می کند. دهه های گذشته، گل و گیاه در خانه ها به شکل خیلی شلوغی نگهداری می شد و اولویت افراد، تعداد بیشتر یا گیاهانی بود که یک دیوار را پوشش می دادند. اما در سبک های امروزی تمرکز بر سادگی و ابعاد و اندازه های کوچک تر بر گلدان و گیاهان است و در نتیجه، ترکیب نشدن رنگ سبز با دیگر رنگ های گل و گیاه را پیشنهاد می کنیم.

برچسب ها: پنجره ، ایده ، پرده ، مجلسی ، پی وی سی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: